En plena explosió del comerç electrònic, la plataforma de venda de flors i plantes online Colvin continua l’expansió internacional per Europa amb la compra de la companyia francesa Monsier Marguerite, amb un equip de 25 treballadors i dos centres de producció a París i Hyeres. Amb la nova incorporació, l’empresa emergent passa a estar present a cinc mercats —Espanya, Portugal, Itàlia, Alemanya i França—, després que hagués d’abandonar Països Baixos.
Aquesta operació, per un import que no s’ha volgut comunicar, s’emmarca en l’etapa de creixement que Colvin ha iniciat després de tancar una ronda de sèrie C de 45 milions d’euros el passat mes de juliol. Liderada per Eurazeo i Capagro, va comptar amb la participació d’inversors anteriors, com Milano Investment Partners SGR, P101, Samaipata i Bynd.
Des de la seva creació a finals de 2016, l’e-commerce de flors ha aconseguit captar un total de 70 milions d’euros en sis rondes. La primera va ser el desembre de 2016, per un import de 300.000 euros. Poc després, el març de 2017, van captar 400.000 euros més. Aquell mateix any, el mes de desembre, va venir la tercera ronda, per un import de dos milions d’euros. Aquests recursos es van complementar l’octubre de 2018 amb una sèrie A de sis milions, que es va ampliar amb dos milions més. El juny de 2020 van tancar una ronda de sèrie B, per 14 milions.
L’última ronda de Colvin, de 45 milions, també li ha de servir per ampliar la seva plantilla. Actualment, compta amb més de 250 treballadors i esperar arribar als 300 en els propers mesos. La plantilla es reparteix en tres centres de producció, ubicats a Gavà, la Toscana i Berlín, a banda de l’equip que s’encarrega de la gestió de la companyia, uns 130 treballadors, la majoria a Barcelona. En els centres de producció és on rep el producte floral i el prepara per poder-lo distribuir al consumidor final. Al de Gavà, obert fa més d’un any i amb una superfície de 4.000 metres quadrats, hi treballen 60 empleats.
Colvin va néixer “amb la visió de canviar la indústria de la floricultura”, explica un dels seus cofundadors, Sergi Bastardas, en una entrevista amb The New Barcelona Post. Bastardas i l’altre cofundador, Andrés Cester, van detectar que la cadena de subministrament d’aquest sector presentava algunes ineficiències, com la presència de molts intermediaris, fet que fa pujar el preu i redueix la rendibilitat. Així mateix, el llarg procés des que es talla la flor i s’entrega també suposa la pèrdua de producte i de qualitat pel camí.
La recepta que van trobar aquests dos joves emprenedors va ser anar directament als productors, amb qui acorden un volum estable de compres i un preu per a tot l’any, reduint els riscos que poden afrontar. De retruc, als consumidors els hi podien oferir un producte de millor qualitat i més barat. Tota la tecnologia que han desenvolupat per fer-ho possible l’ofereixen des de 2020 a altres productors i distribuïdors, amb l’objectiu de generar connexions més eficients i digitals.
La startup barcelonina encara no obté beneficis i està centrada a seguir creixent en el canal digital, després de tancar la botiga que va obrir a Pau Claris el 2019. En el llarg termini, contempla establir col·laboracions amb floristeries per vendre els seus productes.