L’escola de negocis Aula Magna, destinada exclusivament a dones professionals que volen rebre formació per a directives, ampliarà aquest any el seu àmbit educatiu i incorporarà cursos sobre la ciència de les dades, la sostenibilitat i els nous models d’economia. L’aposta del centre respon a la demanda educativa “d’un col·lectiu, el de les dones professionals actives, que no troben el seu lloc en les tradicionals escoles de negocis, com demostra el fet que només el 30% del seu alumnat són dones”, explica Clara Lapiedra, fundadora i directora d’Aula Magna Business School.
Ambaixadora per Stanford del programa Women in Data Science (WiDS) a Barcelona i Madrid, Clara Lapiedra explica que “cal formar des de l’òptica actual de les empreses (innovació, transformació digital, direcció de projectes, ètica, estratègia), però també en habilitats requerides per a dones directives (negociació, marca personal, comunicació persuasiva o lideratge)”.
Lapiedra manifesta que tres de cada quatre alumnes que han passat per l’escola de negocis han aconseguit ascendir de posició professional o canviar de feina sis mesos després de la seva graduació en el Programa Directiu de Desenvolupament. Aquest màster s’imparteix actualment per a Espanya, i se n’ha fet un per als Estats Units i un altre per a Llatinoamèrica, que també es repetiran enguany. “També n’incorporarem un en anglès amb abast internacional”, afegeix.
Per a la seva internacionalització, Aula Magna compta amb col·laboradores d’arreu, entre les quals es troba la vicepresidenta de l’empresa de construcció californiana Procore, Anna N Schlegel, qui, des dels Estats Units, és la presidenta del Advisory Board d’Aula Magna.
En qualsevol dels programes actuals i dels futurs, “els docents són sempre dones professionals en actiu, a empreses o entitats; i aquest és també un tret que ens diferencia”, explica Lapiedra i argumenta que “un professor que porta molts anys dedicant-se només a l’ensenyament no pot aportar el mateix que aquell que viu el dia a dia de l’empresa”.
Networking i col·laboracionisme entre alumnes
Considera que és important el tipus d’ensenyament que s’imparteix perquè —segons la seva experiència com a exalumne d’un parell d’escoles de negocis— el mètode d’estudi del cas “no és vàlid si es treballa amb exemples d’empreses desfasades i conduïdes única i exclusivament per homes”. El Programa Directiu de Desenvolupament (PDD) treballa amb el mètode del cas, situacions i trajectòries d’empreses reconegudes mundialment com Coca-Cola, Zuric, Salesforce, Inditex, Google o el FC Barcelona. “Queda demostrat en milers d’estudis de distintes institucions i organitzacions internacionals que les empreses que incorporen dones als consells d’administració i als càrrecs directius i de pressa de decisions obtenen millors resultats”, manifesta Lapiedra.
Les alumnes que s’inscriuen als programes d’Aula Magna Business School, de la que ja n’han sortit una cinquantena de graduades, valoren —segons Lapiedra— el networking i el col·laboracionisme que es desperta entre elles. “Han sorgit ja diferents acords comercials”, esmenta la directora de l’escola. “Les dones troben a Aula Magna un programa que es veuen capaces de seguir, ja que sʻajusta a una jornada laboral, sense deures i que fomenta una educació inclusiva i de qualitat sense biaixos”, conclou Lapiedra.