Adevinta Román Campa
El conseller delegat d'Adevinta Spain, Román Campa, a la seu de Barcelona.

Adevinta potencia la seu de Barcelona i invertirà tres milions anuals als seus portals de classificats

L'empresa propietària de Fotocasa, habitaclia, InfoJobs, cotxes.net, motos.net i Milanuncios incrementa la plantilla en 140 persones en dos anys al 22@ ​i reforça l'equip de 500 desenvolupadors

La companyia Adevinta Spain, propietària dels marketplaces Fotocasa, habitaclia, InfoJobs, coches.net, motos.net i Milanuncios, centra el seu creixement en la incorporació de nous usuaris a aquests portals de classificats accelerant-ne el desenvolupament. Actualment, Adevinta té 18 milions d’usuaris al mes a les plataformes que operen a Espanya.  

Per continuar creixent, invertirà tres milions d’euros anuals en innovació i desenvolupament de productes i reforçarà l’equip de 500 desenvolupadors que té a la seu del 22@, a Barcelona.

El conseller delegat de l’empresa, Román Campa, manifesta que els equips de desenvolupament de producte de Barcelona —que és juntament amb Amsterdam un dels dos headquarters del grup a nivell mundial— comparteixen la tecnologia amb aplicacions per a tots els marketplaces del grup noruec, que opera a 15 països d’Europa, Amèrica Llatina i Àfrica del Nord, amb una mitjana de 3.000 milions de visites cada mes. Campa afegeix que la firma noruega també disposa a Barcelona d’ “equips per a desenvolupament de solucions més locals per a cada vertical del negoci”.

La firma preveu contractar 70 professionals aquest any, que se sumaran a les 70 incorporacions que ja va efectuar el 2021, per reforçar la plantilla de 1.000 persones a la capital catalana —y arriba a les 1.250 al conjunt d’Espanya—. Campa exposa que “hi ha escassetat de talent a Barcelona perquè hi ha molta demanda i competència, ja que la ciutat és un important hub d’emprenedoria i noves tecnologies” i, per això, “Adevinta ha decidit fer un gir en la selecció dels seus nous perfils” . Això implica que “seguirem contractant professionals sènior amb recorregut i experiència”, però l’objectiu és ara “incorporar perfils més júniors per acompanyar-los en la seva trajectòria professional i formar-los en les competències necessàries per contribuir al creixement d’Adevinta”.

En aquest sentit, la companyia també advoca per una actuació social i s’ha sumat al programa de reorientació professional per a persones en situació de vulnerabilitat Bcn Inclusive Coding, ideat per la Mobile World Capital Barcelona, ​​mitjançant Barcelona Digital Talent.

Adevinta Spain Barcelona
La plantilla del grup a Barcelona és de 1.000 persones, i arriba a 1.250 al conjunt d’Espanya.

Adevinta Spain, “amb un de cada dos espanyols interactuant cada mes en algun dels nostres portals”, preveu un creixement econòmic de dos dígits anuals el 2022, encara que “han aparegut moltes incerteses a causa de la situació geopolítica”, indica Campa i valora l’evolució del 2021, any en què s’han superat les xifres de negoci del 2019.

L’any passat, Adevinta Spain va registrar una facturació de 188 milions d’euros, amb un augment del 14% respecte a l’any anterior i de gairebé un 3,5% sobre 2019. El resultat brut d’explotació (Ebitda) es va situar en 56 milions d’euros, un 6% més que el 2020. Els resultats econòmics globals del grup noruec van créixer un 10%, fins a 1.521 milions d’euros, amb un resultat brut de 514 milions.

Nous serveis

Román Campa incideix en dos aspectes respecte a les competències en què treballen els equips d’Adevinta Spain per millorar l’experiència de l’usuari als seus portals de classificats i, especialment, per crear més conveniència. D’una banda, els processos de lliurament i recollida dels productes que comercialitzen en línia, i de l’altra, les garanties tant del pagament com de l’autenticitat de les transaccions.

Una altra línia de creixement per als marketplaces de classificats se centra en els acords amb proveïdors de serveis que puguin millorar l’experiència de compra amb serveis adjacents. Així, Adevinta ha tancat acords amb empreses especialitzades en finançament per a la compra d’habitatges i vehicles o asseguradores per al lloguer, entre d’altres prestacions.

adevinta Spain Barcelona
La seu de Barcelona és, amb Amsterdam, un dels dos headquarters del grup a nivell mundial.

Accelerador de ‘startups’

De vegades, aquests partners són startups amb solucions disruptives que, en algun cas, han arribat a incorporar-se al grup Adevinta. “Aquest és l’exemple de la startup tecnològica PixiePixel, una empresa que desenvolupa solucions en l’àmbit del Big Data al sector immobiliari creada el 2008 i amb la qual Fotocasa feia anys que col·laborava i que la vam incorporar al grup el desembre del 2021”, concreta Román Campa.

El grup ha comprat PixiePixel, un dels seus partners en Big Data

El conseller delegat explica que el grup és un accelerador de l’ecosistema emprenedor a través d’Adevinta Ventures amb la inversió en startups europees —com la plataforma 2trde per al comerç de cotxes usats, o Bipi, el marketplace de subscripció de cotxes que està revolucionant i digitalitzant l’accés al cotxe en propietat, per citar-ne algunes—. Es tracta, en general, de projectes empresarials de creixement ràpid que poden donar forma al futur de la mobilitat, l’immobiliari, les assegurances i l’ocupació.

Més oferta de llocs de treball

En aquest darrer mercat, on a Espanya opera a través d’Infojobs, Román Campa destaca que el 2021 s’ha caracteritzat per un increment significatiu de l’oferta d’ocupació per part de les pimes i que “com que els processos de selecció són cada cop més complexos, oferim per una banda serveis complementaris a les empreses ja sigui directament o a través de partners específics, i per als demandants de feina, els ajudem a completar el seu perfil amb aspectes més psicotècnics”. “Estem incidint en les eines de selecció de personal que encaixen oferta i demanda per evitar possibles biaixos a les classificacions dels candidats a un lloc de treball”, conclou.

Adevinta Barcelona Román Campa
Román Campa amb Laura Marqués, Head of Corporate Data & Analytics, en la presentació de l’últim informe sobre tendències online.

Anàlisi del comerç online

Adevinta ha presentat l’informe anual que determina que, després de l’acceleració digital experimentada el 2020, el 85% dels consumidors realitza compres en format online i, d’aquests, més de la meitat ho fan de forma recurrent almenys una vegada al mes. Són compradors, el 53% dels ciutadans, mentre que venen per Internet el 58% dels consumidors, un percentatge que el 2020 era del 45%.

En quant a l’import destinat a les compres en línia, la majoria de les persones (un 52%) dedica més del 10% del pressupost, sent els joves d’entre 25 i 39 anys els més digitals i els que més gasten, entre 50 euros i 250 euros al mes.