Influents de la setmana abril 2022 4

TOP INFLUENTS DE LA SETMANA

Setmana a setmana, una selecció de tres protagonistes que han destacat en el món empresarial, social i cultural

ABRIL 2022

MAITE BARRERA

CEO de Bluecap

Maite Barrera Xaubet es prepara per assumir la presidència de Barcelona Global en substitució d'Aurora Catà, que a mitjans de juny deixarà el càrrec després d'haver complert el mandat de dos anys. Tot i que el nomenament encara no ha estat oficialitzat, la candidatura de Barrera ja ha rebut el vistiplau del comitè executiu de l'entitat empresarial, que treballa per fer de Barcelona una de les millors ciutats del món per al talent i l'activitat econòmica. Barcelona Global, que agrupa 220 empreses, 880 professionals, centres de recerca, escoles de negoci, universitats i institucions culturals, ha estat la peça clau per aconseguir que la Copa Amèrica de vela se celebri a la capital catalana el 2024.

Barrera és la consellera delegada de l'empresa de consultoria estratègica per al sector financer Bluecap, que va ser adquirida per la companyia cotitzada Globant, especialitzada en transformació digital, innovació i intel·ligència artificial. La directiva catalana forma part del comitè executiu de Globant i també és membre de la junta directiva del Cercle d'Economia i patrona de la Fundació Princesa de Girona. A Barcelona Global ja formava part de la seva comissió executiva. Llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses per Esade i MBA per Esade i l'Anderson School of Business (UCLA), Barrera havia treballat a la consultora Oliver Wyman a Madrid i a Londres, a BBVA i a Alpha Corporate. També va presidir Esade Alumni, on va ser la primera dona a ocupar el càrrec.

ANTONIO BANDERAS

Actor, productor i director

Doble aposta d'Antonio Banderas per Barcelona. La ciutat ha estrenat aquest dissabte 23 d'abril el musical A Chorus Line, un clàssic de Broadway que explica una història inspirada en els mateixos professionals del món de l'espectacle, els ballarins. Des del Teatre Soho de Màlaga, l'actor ha produït i dirigit el primer muntatge que es realitza en castellà d'aquest espectacle, que ara arriba a la capital catalana en la seva gira nacional. El musical ja va passar per Barcelona el febrer de 2020, però la pandèmia va obligar a cancel·lar-lo, així com la seva estrena a Londres i Nova York. Després de més de 300 funcions, A Chorus Line torna a la ciutat, al teatre Tivolí, i es podrà veure fins al 29 de maig. Sobre l'escenari estaran un total de 26 intèrprets en escena i una orquestra de 15 músics en directe.

No serà l'únic espectacle que la companyia liderada per l'actor malagueny estrenarà a la ciutat. A partir del 2 de maig, es podrà veure també Company, en aquest cas, al teatre Apolo. Aquest espectacle, ambientat en els paisatges novaiorquesos dels anys 70 i amb una orquestra formada per 15 músics, també és la primera producció en castellà que s'ha fet mai. A Màlaga, Banderas era el protagonista del musical, però no ho serà a Barcelona, amb Roger Berruezo com a substitut. Banderas es queda a Màlaga, al teatre que va impulsar el 2019, garantint així atreure el públic que vulgui veure’l sobre l'escenari i consolidant el pol cultural que està enfortint a la seva ciutat natal.

LIZ PLIZGA

Vicepresidenta de Diversified Communications

Liz Plizga és la responsable que, del 26 al 28 d'abril, Barcelona pugui donar la benvinguda a més de 120 empreses expositores de productes del mar i processament, que debutaran a la primera edició de Seafood Expo Global a la capital catalana, després de celebrar 27 certàmens a Brussel·les. Llicenciada en Filosofia per la Colgate University, una universitat privada que s'ubica a Hamilton, a l'estat de Nova York, Liz Plizga va veure en Barcelona i el seu recinte firal un emplaçament modern i innovador, amb llarg recorregut de creixement futur per a aquesta fira, que millorarà l'experiència del visitant i el negoci que es fa entre compradors i venedors, a més de ser una ciutat atractiva i amb una àmplia oferta hotelera amb tarifes competitives.

Organitzat pel grup Diversified Communications, empresa amb seu a Portland, Estats Units, Seafood va rebre 29.000 participants el 2019 i en l'edició d'aquest any, després de dos anys d'interrupció per la pandèmia, acollirà 1.500 empreses expositores procedents de 76 països i 59 pavellons regionals i nacionals. Liz Plizga vol que Barcelona consolidi Seafood, el mercat de productes del mar més gran i global del món, com la millor plataforma per ajudar els proveïdors a expandir el seu negoci i a trobar idees noves i innovadores.