Novetats en el sector de la comunicació a Catalunya. L’emprenedor penedesenc Guillem Carol ha creat una nova marca per agrupar les diferents societats que integren el seu grup empresarial. Així, ha nascut Must Media Group amb l’objectiu principal de donar transversalitat al negoci i posicionar-se com un grup de comunicació de referència al mercat català, creant sinergies entre totes les seves empreses: l’agència Giny Comunicació, la productora Incís Films, la consultora de comunicació estratègica, Platea Consultants, i el diari digital The New Barcelona Post, on va prendre una participació majoritària el passat mes d’octubre.
El nou grup, que compta amb més de quaranta professionals i té una facturació global de més de tres milions d’euros, vol donar als clients una comunicació integral, des de la fase de definició de l’estratègia fins a l’execució. Per aconseguir aquesta transversalitat, totes les empreses del grup s’han traslladat en unes noves oficines corporatives al Passeig de Gràcia de Barcelona.
L’objectiu d’aquesta integració és proporcionar una comunicació global, eficient, innovadora i, sobretot, que s’adapti en tot moment a les necessitats de les marques. “El que ens diferencia com a grup és que, més enllà de tenir una visió global i de poder proporcionar un servei integral, tenim un enfocament 100% digital”, assegura el president de Must Media Group, Guillem Carol.
El grup ha fitxat recentment a Adrià Barrio, procedent de Lavinia, com a nou director general i té previst en els pròxims mesos continuar incorporant nou talent a la companyia.
“The New Barcelona Post és un mitjà independent que aposta pel periodisme de qualitat amb l’objectiu de sumar i de contribuir a fer de Barcelona una ciutat referent al món. Ens incorporem a Must Media Group amb la il·lusió de poder consolidar el nostre diari digital i emprendre nous projectes que ens ajudin a crear aquest espai de comunicació en positiu i a incrementar l’audiència i la notorietat de la nostra marca”, explica Sergi Saborit, director de The New Barcelona Post.
La publicació digital sobre les bones notícies de Barcelona, que té una doble edició en català i castellà, ha reforçat en els últims mesos els seus continguts, amb la incorporació de nous col·laboradors com Genís Roca, Agnès Marquès, Jordi Cabré, Maria Sisternas, Jorge Mas o Josep Lluís Sanfeliu, que complementen a altres firmes fixes del diari com Bernat Dedéu i Francesc Soler.
Per la seva part, Giny Comunicació és una agència de comunicació creada i integrada per nadius digitals. Entre els seus clients destaquen empreses i entitats com Fira de Barcelona, Proactiv Entertainment, Circuit de Barcelona-Catalunya, Avançsa, Fundació Lluita contra la Sida i les Malalties Infeccioses, Ajuntament de Barcelona, Karibou, ByPillow, Asociación Española del Videojuego, Fundació Bofill, Fundació Carulla, entre d’altres.
Incís Films és una productora centrada en programes televisió, anuncis i documentals. Com a projectes destacats actualment es troba en plena producció del talent show musical A2Veus, que s’emetrà aquest estiu a TV3, i de la quarta temporada televisiva de l’Ofici de Viure, presentat pel periodista Gaspar Hernández.
Finalment, Platea Consultants és una consultora de comunicació estratègica especialitzada en projectes innovadors i disruptius. L’equip està format per experts en diferents matèries per donar un servei especialitzat al client.
El primer acte com a grup de comunicació serà el proper dilluns 16 de maig a la Casa Seat de Barcelona. Servirà per estrenar el primer podcast del The New Barcelona Post: Moments Estel·lars de Barcelona, un cicle d’entrevistes a protagonistes i testimonis d’alguns dels episodis recents que han fet de Barcelona una referència internacional en àmbits com el disseny, la cultura i l’emprenedoria. El periodista Toni Aira serà l’encarregat de conduir aquestes xerrades, que tindran com a primer convidat a Juan Antonio Samaranch, vicepresident electe del Comitè Olímpic Internacional.