Abacus ha arribat a un acord per l’adquisició del TresC que cristal·litzarà els propers mesos amb l’objectiu de crear, a partir del club de consumidors, una “gran plataforma” de cultura i entreteniment que serveixi també per donar impuls a la indústria cultural catalana.
En una nota de premsa, Abacus ha informat que ara serà la propietària única del projecte, amb la voluntat de continuar col·laborant amb els anteriors accionistes en cadascun dels àmbits que treballen. L’adquisició del TresC busca reforçar el rol dels consumidors en el projecte de futur d’Abacus, i aconseguir que la cooperativa catalana sigui “motor” del consum cultural entre tots els seus clients i el milió de socis de consum.
Abacus ja formava part de l’accionariat del TresC, juntament amb Focus, Bitó, Magma Cultura, Grup 62, El Periódico i la Federació Llull. Tal com explica Oriol Soler, director general d’Abacus, ara l’objectiu serà “escalar el projecte” per tal de fer-lo més útil a la societat com a eina d’accés de continguts culturals de qualitat, informa ACN.
Soler posa en valor que “el TresC manté una comunitat fidel i el que cal és actualitzar la proposta de valor i el model”. En una primera fase el projecte es mantindrà sense canvis, però la previsió és començar a introduir-hi novetats a partir de la segona meitat de l’any 2023.
La plataforma TresC va néixer el dia de Sant Jordi de 2006 com una iniciativa de Focus i altres organitzacions, fundacions i mitjans de comunicació, per fomentar l’accés a la cultura a Catalunya. Els socis del TresC tenen accés a espectacles i propostes culturals exclusives amb descomptes i promocions especials.
Alhora, el TresC també funciona com a plataforma de comunicació multimèdia perquè els agents culturals puguin promocionar les seves activitats i incentivar la venda d’entrades.