La cooperativa entra en robòtica educativa amb el repte d'ajudar als mestres, contribuir a la digitalització i transformació del sistema escolar i impulsar les vocacions cientificotecnològiques
Abacus ha anunciat aquest dimarts la compra de Ro-Botica, una empresa de robòtica educativa especialitzada en la creació, distribució i implantació de solucions tecnològiques de robòtica i programació per a l’ús educatiu. Es tracta d’una empresa coneguda en l’àmbit escolar gràcies a la comercialització de programes de marques com Lego Education i l’impuls de competicions de robòtica escolar com First Lego League i World Robot Olympiad (WRO).
La incorporació de Ro-botica a la cooperativa té per objectiu reforçar l’àrea d’Abacus Escolar, apostant per la creació i distribució de continguts STEAM per a les escoles que contribueixin a impulsar les vocacions cientificotecnològiques i el desenvolupament competencial digital i tecnològic de la societat.
Amb aquesta operació, Abacus vol continuar creant continguts i productes innovadors per afrontar els nous currículums i les necessitats del sistema educatiu, que està en constant transformació. Ro-botica pretén potenciar les formacions destinades a adaptar els mestres en la utilització de les noves metodologies educatives oferint un suport complet a les escoles davant dels nous entorns digitals. Per tal de donar un cop de mà als docents, Abacus vol afavorir les seves formacions per capacitar-los en la utilització d’aquestes noves eines educatives. ”L’educació té uns reptes cada vegada més grans i els mestres necessiten més suport que mai”, assegura Oriol Soler, codirector general d’Abacus.
En paral·lel, Francesc Farrés, director general de Ro-botica, considera que la incorporació de l’empresa a la cooperativa contribueix al desenvolupament digital i tecnològic de la societat, ja que vetlla per una educació inclusiva, equitativa i de qualitat. La seva voluntat és ”fomentar el pensament crític dels estudiants i preparar els joves per a un futur cada cop més digital”, a través de l’educació en l’àmbit científic i tecnològic juntament amb l’alfabetització STEAM, l’acrònim anglès de ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques.
Les escoles no són les úniques que es beneficien de l’àmbit de negoci de Ro-Botica; els ajuntaments, museus, espais públics i altres esdeveniments o competicions també en reben l’impacte positiu del seu servei. Farrés explica que la seva funció principal és ”humanitzar la programació, l’electrònica i donar vida als robots potenciant els aprenentatges significatius i vivencials, i estimulant la proactivitat a totes les experiències”.
L’adquisició de Ro-Botica és un dels 16 projectes estratègics previstos en el pla d’inversions AbacusNext, en què la cooperativa preveu invertir 30 milions d’euros entre el 2023 i el 2027.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…