Després de formar part de Reempresa, Laura Sallent i Oriol Alba impulsen Lemon Value, una plataforma en línia on aprendre els passos a seguir per la transmissió d’empreses petites i mitjanes.
La pandèmia està suposant un canvi de paradigma en el model econòmic. Barcelona centrava la seva indústria en el turisme i, de moment, sembla que aquesta activitat trigarà a recuperar-se o en trobar una nova manera de ser. Moltes pimes estan passant per una mala època i els seus propietaris es poden estar plantejant la seva venda. Com també poden estar pensant a comprar aquelles persones que s’hagin quedat sense feina i es puguin permetre començar a dirigir un negoci. I, en temps de crisi, els preus baixen i pot ser una bona oportunitat per arriscar-se a comprar.
La compravenda d’una empresa no és un procés fàcil i menys d’una pime. Bàsicament perquè el coneixement per fer-ho no és tan accessible per a petits propietaris i emprenedors com ho és per als directius de grans companyies. Davant d’aquesta situació, Laura Sallent i Oriol Alba van decidir crear Lemon Value, una acadèmia digital on ensenyar quins passos cal seguir per comprar una empresa, com determinar el seu valor, i com omplir tots els documents que calen per formalitzar l’operació.
Després de passar per Reempresa
Sallent i Alba es van conèixer a Reempresa, una iniciativa promoguda per la patronal Cecot i la fundació Autoocupació, amb la col·laboració de la Generalitat. Reempresa funciona com un espai d’intercanvi entre empresaris que venen pimes i els que les adquireixen, coneguts com a reemprendedors.
Els impulsors de Lemon Value es van conèixer a Reempresa, un espai d’intercanvi entre empresaris que venen pimes i els que les adquireixen, promogut per Cecot
Tots dos van formar part de Reempresa des de la seva creació, l’any 2011, i durant tots aquests anys van anar veient que no hi havia cap plataforma que pogués oferir coneixements en castellà sobre la compravenda de pimes d’una manera digital i ràpida, després d’adonar-se que els empresaris i els nous emprenedors moltes vegades no tenien massa temps per preparar-se per aquest procés. Per això, Sallent i Alba han preparat classes curtes amb vídeos i que no cal seguir consecutivament, facilitant que els alumnes vagin a allò que els interessa més.
Aposta per la formació digital
A principis d’aquest any van decidir impulsar Lemon Value, tenint en compte que veien com cada cop més la formació des de casa anava agafant força. Sense saber-ho, aquesta seria una de les activitats que més s’ha accelerat durant la pandèmia, amb el confinament a casa i la potenciació de les eines telemàtiques. Precisament durant aquests mesos va ser quan van començar a treballar en la nova acadèmia, dissenyant el programa formatiu i aprenent com crear pàgines web, per poder fer la seva.
A mitjans de novembre va ser quan Lemon Value va estar llesta i, des de llavors, ja han sumat uns 50 alumnes als seus cursos. Sallent i Alba, recentment nomenat nou secretari general de Cecot, volen que les seves classes serveixin a aquelles persones que volen comprar i vendre una pime, però també als professionals que ofereixen serveis de gestoria, assessoria o consultoria. Són ells a qui s’acostumen a adreçar-se els empresaris quan es troben davant d’una situació de compravenda i potser no tenen aquest coneixement tan específic per donar la resposta que necessiten.
Cursos per superar les dificultats de les negociacions
Sallent i Alba han dissenyat un total de quatre cursos. Un és gratuït i inclou les principals claus del procés de transmissió de pimes. Si es vol aprofundir més, els altres tres són més específics: com comprar una empresa; com omplir tots els documents i contractes, amb una vintena de plantilles i instruccions sobre com fer-ho, i com determinar el valor d’una empresa, diferenciant entre preu i valor i aprenent sobre els diferents mètodes de valoració per a no financers.
L’acadèmia ofereix quatre cursos, un de gratuït, que donen tota la informació necessària per a la transmissió d’una pime
Els cursos de Lemon Value també volen aportar les eines necessàries per evitar aquelles situacions en les quals es trenquen les negociacions i impossibiliten l’acord entre el comprador i el venedor. Sallent n’assenyala unes quantes. La primera és la falta de confiança entre les dues parts, quan, per exemple, el venedor no és del tot transparent amb la informació sobre la seva empresa i el comprador comença a dubtar sobre la seva viabilitat. Una que està molt relacionada amb aquesta primera és la falta d’entesa per arribar a un acord, sense posar-se en la pell de l’altre o volent regatejar, actituds que, segons Sallent, porten a acords que acaben sent inestables perquè una de les parts no se sent còmoda.
Una altra dificultat en la compravenda d’una pime quan s’ha d’establir el seu valor i, conseqüentment, determinar el seu preu. Pot afectar l’excés de valor que els compradors creuen que tenen les seves empreses, tenint en compte que moltes vegades els hi han dedicat tota una vida. També incideix que els compradors no puguin assumir un determinat preu i rebutgin propostes que els poden encaixar, sense pensar a buscar finançament. De fet, Sallent indica que l’obtenció de finançament és una de les parts que més angoixa els compradors, que moltes vegades no saben quina és la millor opció.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…