Serà un dels nodes del corredor mediterrani i permetrà incrementar el nombre de contenidors que entren i surten a la infraestructura marítima en tren. L'obra alliberarà l'espai que ara ocupa l'estació del Morrot.
El Port de Barcelona, la Generalitat i els ajuntaments de Barcelona i el Prat de Llobregat han arribat a un acord sobre el Pla Director Urbanístic (PDU) de la futura terminal logística intermodal del Port de Barcelona, un dels nodes del corredor mediterrani. La suma d’aquesta nova infraestructura amb els nous accessos terrestres i els deu apartadors ferroviaris de l’eix Barcelona-Saragossa permetrà incrementar el nombre de contenidors que entren i surten a la infraestructura marítima en tren.
Les infraestructures previstes al PDU conformaran un node ferroviari integrat per sis terminals, dues de les quals ja estan operatives. Concretament, se sumaran una terminal de ferroutage; una terminal de recepció i expedició; una altra de càrrega i descàrrega —ubicades a l’antiga llera del riu Llobregat—, i una terminal de recepció i expedició —paral·lela al curs actual del riu—. Aquest node donarà servei al Port de Barcelona i al seu entorn: la Zona Franca, el Polígon Pratenc i les indústries ubicades al Baix Llobregat i al sud de Barcelona.
L’àmbit d’actuació d’aquest PDU és de 68,8 hectàrees i suposarà la creació de 20,8 hectàrees de zones verdes i el Corredor Verd Parc Agrari del Llobregat-Parc de Montjuïc, una xarxa d’itineraris verds que connectaran les diferents àrees logístic-portuàries i els espais naturals. El Port de Barcelona invertirà un total de 15 milions en expropiacions i reurbanitzacions de la zona. Quan el nou node ferroviari estigui enllestit, es podrà alliberar l’espai que ocupa l’estació del Morrot, connectant la infraestructura marítima amb la Marina del Prat Vermell i descongestionant la zona de Montjuïc.
Després de dos anys de negociacions entre les quatre administracions, l’acord presentat aquest dimarts és un pas previ a la seva redacció, tramitació i aprovació definitiva. L’acte ha comptat amb la participació del president del Port de Barcelona, Damià Calvet; la segona tinenta d’alcaldia, Janet Sanz; l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, i el director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra.
La presentació d’aquest dimarts coincideix amb l’inici del procés de participació ciutadana, que tindrà un termini de tres mesos. Un cop incorporades les aportacions ciutadanes i dels ens locals i finalitzada la tramitació ambiental, es preveu l’aprovació inicial del PDU i l’obertura del tràmit d’informació pública. Les esmenes que es recullin per part de ciutadans, ajuntaments i associacions durant aquesta informació pública ajudaran a acabar de donar forma al document, que rebrà l’aprovació definitiva per part de la Comissió de Territori de Catalunya, previsiblement, el primer trimestre del 2023.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…