L'empresa catalana es fusionarà amb Spear Investments, però mantindrà la seva seu a Barcelona
QEV Technologies, empresa que lidera el hub de mobilitat que reindustrialitzarà l’antiga planta de Nissan, ha arribat a un acord per fer el salt a borsa. La companyia catalana liderada per Joan Orús es fusionarà amb Spear Investments, una societat que cotitza a Amsterdam (Euronext) i que li proporcionarà els recursos financers necessaris per poder dur a terme el seu pla per convertir-se en un gran operador dins de l’emergent sector de la mobilitat elèctrica, amb la previsió de vendre més de 16.000 vehicles a través de la marca Zeroid a partir de 2027.
Spear és una societat cotitzada que no té cap activitat. La seva missió és aixecar capital de socis inversors i, posteriorment, fusionar-se amb una empresa d’alt creixement que, d’aquesta manera, passa a cotitzar de manera ràpida. En l’argot del sector financer aquests vehicles societaris es coneixen amb el nom de SPAC (Special Purpose Acquisition Company). Utilitzant aquesta via, QEV s’ha convertit en la segona empresa catalana de mobilitat elèctrica que surt a Borsa a través d’una SPAC, ja que aquesta mateixa fórmula és la que va utilitzar Wallbox per debutar a la Borsa de Nova York.
Després de la fusió amb Spear, societat impulsada pels exbanquers Jorge Lucaya i John St. John, QEV mantindrà el domicili fiscal, la seu i les seves operacions a Barcelona, centrada en la implementació del D-Hub a la Zona Franca, amb una capacitat màxima de producció de 180.000 vehicles a l’any.
Gràcies a l’operació tancada amb Spear, s’han compromès 23 milions d’euros de capital per donar suport a QEV, valorada en 209 milions d’euros. Els recursos serviran per finançar el pla de creixement de l’empresa, l’increment de la producció de vehicles a la Zona Franca i el proveïment de furgonetes elèctriques per a clients del sector de l’última milla.
L’entrada de capital prové dels accionistes de Spear, la captació de nous inversors privats, i una nova inversió d’Inveready, actual accionista, així com una línia garantida pels promotors de l’operació.
Segons l’acord, els actuals accionistes de QEV —Inveready i GAEA Inversión— mantindran la seva inversió en l’empresa mitjançant el bescanvi de les seves accions per títols de l’entitat resultant, la qual cosa implicarà augmentar significativament la seva inversió.
La transacció haurà de ser aprovada pels accionistes de Spear a finals de setembre, moment en el qual QEV passarà a cotitzar a Euronext Amsterdam. S’espera que el capital compromès s’incrementi abans del tancament de la fusió.
QEV Technologies i B-Tech van guanyar el concurs per explotar l’antiga fàbrica de Nissan amb la promesa d’ocupar mil treballadors i produir, en tres anys, 100.000 vehicles. D’aquests, 60.000 seran de la marca Zeroid —impulsada per QEV— i 40.000, de B-Tech, empresa que recuperarà la històrica marca Ebro.
En paral·lel, Ebro vol fabricar una pick-up elèctrica, presentada a l’Automobile Barcelona, i una petita furgoneta també elèctrica en els antics terrenys del fabricant nipó. Aquesta empresa també ha iniciat els tràmits per finançar-se a través d’una sortida a Borsa, però la seva intenció és fer-ho en el mercat alternatiu borsari espanyol, el BME Growth.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…