En un context especialment complicat i imprevisible pel món de la música, Acqustic ha tancat una ronda de finançament de 425.000 euros. Aquesta startup barcelonina creada per Esteve Lombarte i Ferran Sáez permet als artistes connectar amb nous fans i ajuda a músics independents en les estratègies de màrqueting i distribució. Ho fa a través de la plataforma digital que gestiona.
La ronda ha estat liderada per Draper B1, Lanai Partners, Tokavi i diversos business angels. També ha comptat amb el suport financer de l’Institut Català de Finances (ICF). L’empresa emergent de música destinarà els fons a consolidar la seva entrada a Llatinoamèrica i els Estats Units.
La plataforma d’Acqustic compta amb més de 2.000 artistes registrats i un catàleg que supera les 1.000 cançons. Basa les seves estratègies de distribució en acords amb grans plataformes com Movistar+. D’aquesta manera, alguns dels artistes han vist com la seva musica ha estat utilitzada com a banda sonora per a sèries com Colgar las alas d’Iker Casillas o Un país d’imparables.
També ajuda als artistes a través d’actuacions en directe: la plataforma va sumar més de 400 concerts i espectacles durant l’any passat. Així mateix, s’ha convertit en proveïdor de serveis musicals per als establiments que treballen amb Mahou San Miguel i Damm.
Una altra de les eines de les quals disposa l’empresa barcelonina és la distribució de cançons a plataformes com Spotify o Apple Music. A final d’aquest trimestre, ha generat 2,6 milions de reproduccions en les diferents plataformes en línia en les quals opera.