Adjudicades les obres per rehabilitar la marquesina de l’estació de França

Els treballs, emmarcats en el Pla de Rodalies, tenen un termini d'execució d'uns 16 mesos

L’empresa valenciana Contratas Vilor serà l’encarregada d’executar la rehabilitació integral de la marquesina de l’estació de França, clarament degradada. Adif li ha adjudicat les obres per un import de 3,9 milions d’euros, una quantitat inferior a la pressupostada, de 4,4 milions d’euros. No és la primera vegada que es volen fer aquests treballs. L’administrador d’infraestructures ferroviàries els va adjudicar fa sis anys a una altra companyia que va acabar renunciant al contracte després d’haver començat les obres. Aquest retard va aprofundir l’abandonament de la coberta, afectada pel pas del temps, així com pels efectes de la radiació solar i de fortes pluges i vents.

La nova adjudicació, emmarcada en el Pla de Rodalies, té un termini d’execució estimat de 16 mesos, als quals cal afegir el que es trigui a tancar els últims serrells legals per poder arrencar les obres. La rehabilitació busca allargar la durabilitat i la vida útil dels elements de la coberta i reduir les necessitats de manteniment. Els treballs consistiran en renovar la coberta substituint la totalitat de les plaques de policarbonat translúcid que la integren. També es milloraran els baixants, que passaran a ser d’acer inoxidable; es netejarà i protegirà l’estructura auxiliar, i se substituirà la part opaca de xapa de la coberta que està danyada.

En concret, la icònica marquesina de l’estació de França compta amb una superfície total translúcida de 4.400 metres quadrats i, amb una amplària de 95 metres, la seva estructura metàl·lica cobreix 12 vies i set andanes. Així mateix, amb una longitud d’uns 110 metres i una alçada màxima de 36 metres, el seu pes arriba a les 1.459 tones.

Aquesta coberta és un dels elements més emblemàtics del conjunt arquitectònic de l’estació, que es va inaugurar amb motiu de l’Exposició Universal de 1929. Dissenyada per Andreu Montaner i fabricada als antics tallers de la Maquinista Terrestre y Marítima, va requerir un total 2.500 tones de ferro i acer per a la seva construcció. Amb els Jocs Olímpics de 1992, la marquesina ja va ser sotmesa a una gran intervenció que ara toca actualitzar.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Govern aportarà 110 milions per construir 1.788 habitatges a Barcelona

L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que assumeix la seva càrrega administrativa

La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…

21 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Els Llums de Sant Pau proposa un viatge per les tradicions nadalenques del món

L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…

21 de novembre de 2024