El dia de més activitat a l'aeroport de Barcelona és aquest divendres, amb 928 vols previstos
En la creixent recuperació dels vols, l’aeroport de Barcelona va superant mes a mes l’impacte de la covid, amb una millora molt accentuada, i cada vegada més accelerada, des de l’estiu de l’any passat. Els mesos de juny i juliol de 2022 el trànsit va ser un 20% inferior a les xifres prepandèmiques, percentatge que es va anar reduint, fins a arribar a gairebé un 10% menys el mes de desembre. Al gener d’aquest 2023 ja es va registrar un 6% menys de passatgers i al febrer un 4% menys.
Amb l’inici dels mesos d’estiu en l’operativa aeroportuària, El Prat ha programat un total de 9.575 vols per Setmana Santa, començant el divendres 31 de març i allargant-se fins al dilluns 10 d’abril. Segons Aena, la xifra d’operacions totals representa un 11% menys respecte a 2019, quan van ser 10.784. Fa un any, es van registrar 8.882 operacions, un 18% menys respecte a les xifres prepandèmiques.
El dia amb més activitat a l’aeroport de Barcelona per Setmana Santa és aquest divendres, coincidint amb el primer festiu del cap de setmana. Es preveuen 928 operacions, un 6% menys respecte a les 982 de 2019. L’últim dia festiu d’aquest pont llarg, dilluns que ve, serà la segona jornada amb més operacions al Prat, amb 922, un 16% menys respecte a 2019, quan va haver-hi 1.070.
A aquest tret de sortida a la temporada estival per Setmana Santa se sumen anuncis recents com el restabliment després de tres anys dels vols directes entre Barcelona i la Xina a partir de juny, augurant millores per a aquesta temporada, després que l’any passat l’aeroport del Prat es quedés amb un 24% menys de viatgers internacionals respecte a 2019. A partir de l’1 de juny, Air China operarà tres freqüències setmanals entre la capital catalana i Pequín, perdent una respecte a abans de la covid i a l’espera de recuperar la connexió amb Shanghai i Hong Kong.
Amb tot, El Prat ha programat 37,2 milions de seients per als mesos d’estiu, un 7% menys que el 2019. És l’aeroport que més lluny es queda de les xifres prepandèmiques del conjunt de la xarxa d’Aena, amb una previsió total de 221,8 milions de seients, un 4,4% més respecte a 2019, resultat d’una aposta més forta de les aerolínies per les destinacions de sol i platja. Malgrat ser el segon aeroport per volum, només superat per Barajas (un 1% menys de seients en comparació amb 2019), el de Barcelona es veu afectat per factors com la lenta recuperació dels creuers o l’impacte del Brexit.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…