Avió Air China El Prat
Un avió d'Air China, a punt d'enlairar-se des de l'Aeroport del Prat. © Àlex Recolons/ACN

Air China recupera la connexió entre Barcelona i Shanghai

L'aerolínia completa així la seva recuperació al Prat després de la covid

En un estiu que es preveu de rècord a Barcelona, l’aeroport ha recuperat una de les rutes clau amb el mercat asiàtic. Air China tornarà a connectar la capital catalana amb Shanghai a partir de finals d’agost pel “gran interès” de l’aerolínia pel mercat català. Segons el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), “la recuperació de les rutes cap a la Xina és un objectiu fonamental per augmentar la connectivitat de Barcelona i fomentar les sinergies i vinculació amb la indústria i les empreses de Catalunya i la Xina”. Per aconseguir-ho, s’han organitzat missions institucionals i empresarials a Shanghai per posar de manifest la necessitat de recuperar aquesta ruta tan estratègica.

La companyia de bandera xinesa operarà la ruta amb tres freqüències setmanals, els dimarts, dijous i dissabtes. Ho farà amb un Airbus A350-900 amb tres classes —business, premium economy i economy—.

Amb l’objectiu de beneficiar tant el passatger d’empresa com el vacacional, el vol s’enlairarà des del Prat a les 12:40 hores del migdia per arribar al Shanghai Pudong Airport (PVG) a les 06:50 hores del matí de l’endemà. Els vols de retorn sortiran de Shanghai a les 00:45 hores de la matinada per aterrar a la capital catalana a les 08:05 hores del matí del mateix dia.

Amb el retorn d’aquesta ruta, l’aerolínia, propietària majoritària de la China National Aviation Holding Company, completa aquest 2024 la seva recuperació a Barcelona després de la covid. Fins i tot, incrementa la capacitat de la ruta cap a Pequín, passant a oferir vols diaris. L’any passat també es va estrenar la connexió amb la capital tecnològica Shenzhen, a través de Shenzhen Airlines, pertanyent al grup Air China.

Abans de la pandèmia, l’any 2019, la ruta d’Air China a Shanghai va registrar més de 39.500 passatgers directes i 107.500 indirectes. L’any 2023, després de la incorporació de la ruta directa cap a Pequín el mes de juny, es van transportar gairebé 4.800 passatgers directes i 22.000 passatgers indirectes, mentre que, cap a Shanghai, van ser més de 54.000 passatgers indirectes.