Objectiu aconseguit: Barcelona recupera l’anhelada connexió directa amb Shanghai. Després de quatre anys sense vols sense escales entre la capital catalana i la ciutat asiàtica, Air China ha tornat a operar la ruta que les uneix a través d’un vol directe. Prop de 14 hores són les necessàries per arribar des de l’Aeroport del Prat a la ciutat més poblada de la Xina i a una de les metròpolis més grans a nivell mundial.
Amb vols els dimarts, dijous i dissabtes, la ruta suma una nova connexió directa entre Barcelona i la Xina, on ja es pot volar sense escales des de la capital catalana fins a Pequín, de manera diària també amb Air China, i fins a Shenzhen, el centre de la indústria tecnològica xinesa, que compta amb connexió des de Barcelona tres vegades a la setmana amb Shenzhen Airlines.
Recuperar els vols directes amb Shanghai era un dels objectius principals de la ciutat quant a la seva connexió intercontinental. De fet, el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) la tenia fixada entre les seves prioritats, entre les quals també figuren ciutats com Lima, la ruta directa de les quals encara no s’ha recuperat des de la covid, i Tòquio, que per ara mai ha comptat amb vol sense escales des de la capital catalana.
Shanghai és el primer destí d’exportacions per via aèrea des del Prat
Format per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, Aena i la Cambra de Comerç, el CDRA posa el focus a guanyar noves rutes, com la de Kuwait City estrenada a l’octubre, i també a recuperar-ne de perdudes amb la pandèmia i que no s’han reprès, com era fins ara el cas de la de Shanghai, i també va ser la de Hong Kong, recuperada al gener.
La connexió directa amb Shanghai permetrà “fer més estreta encara” la relació entre totes dues ciutats, segons el cònsol xinès a Barcelona, Zhu Jingyang, i ho farà tant en el pla econòmic com en el cultural. I és que “les connexions aèries no són només un mitjà de transport, sinó que són veritables ponts que uneixen comunitats i generen oportunitats econòmiques”, ha defensat el president del CDRA i secretari de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas.
En el cas de Barcelona i Shanghai, aquesta estreta relació acumula més d’un quart de segle de trajectòria, segons el tinent d’alcalde d’Economia de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, que ha destacat la importància que El Prat sumi nous vols intercontinentals directes: més enllà del turisme, representen “una necessitat en termes econòmics i tecnològics”. És més: Shanghai és el primer destí d’exportacions per via aèria des del Prat, fet que ja era “raó suficient” per recuperar la ruta, segons el vicepresident de la Cambra de Barcelona, Miquel Martí.
La reincorporació de la ruta directa a Shanghai s’emmarca en la gradual ampliació que està vivint El Prat de les seves connexions amb Àsia, en la qual també figuren previsions com la de Singapore Airlines, que ja ha anunciat que augmentarà els vols directes entre Barcelona i Singapur de cara al pròxim estiu, passant de dos vols setmanals a cinc.
Les noves connexions directes i els augments de freqüències contribuiran a engrandir les xifres del Prat, que al novembre va superar per primera vegada les xifres prepandèmiques. Des de llavors, ha anat registrant rècords continus, en un 2024 que es perfila com el millor any fins a la data de l’aeroport barceloní.