Les últimes dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) que realitza l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), presentats aquest passat 18 d’abril, permeten comprovar com ha evolucionat la penetració dels diferents mitjans a Espanya durant les dues últimes dècades
La televisió segueix sent el mitjà més utilitzat pels espanyols. Té actualment una penetració del 85,3% entre la població més gran de 14 anys. Són cinc punts menys que fa 15 anys (el 2003 la seva penetració era del 90,7%).
El mitjà que més terreny ha guanyat amb diferència durant aquest període és internet, que segueix augmentant la seva penetració any rere any. Actualment es situa en el 76% de persones que es connecten cada dia.
Els diaris impresos mantenen la seva tendència a la baixa. Si l’any 2008 un 42,1% d’espanyols llegia algun diari, avui aquest percentatge s’ha reduït fins al 24,2%. En el cas dels suplements de la premsa, la caiguda és encara més pronunciada: s’ha passat del 32,4% de penetració en l’any 1997 a un 8,3% el 2018.
Les revistes també perden lectors a Espanya. Han caigut una mica més de 20 punts percentuals en només una dècada. L’any 2008, la penetració de les revistes era del 52,3%; avui és del 31,9%.
La història de la ràdio és diferent: va anar guanyant terreny fins a l’any 2012, quan es va situar en un 61,9% penetració, i des de llavors ha anat cedint una mica de terreny, però poc, situant-se aquest any en el 59%.
Els següents gràfics mostren de manera detallada la penetració de cada mitjà el 2018 i la seva evolució durant les dues últimes dècades:
L’EGM aplica els següents barems per a cada mitjà:
Un estudi elaborat per EADA Business School i Icsa Group assenyala que la presència de…
Barcelona està en la flor de les Ciències de la Vida. La ciutat s'ha consolidat…
La 45 edició de l'esdeveniment, que omplirà els carrers de Barcelona l'11 de maig, amplia…
La Cursa El Corte Inglés 2025 és una de les carreres populars més importants de…
El doctor Josep Tabernero és una d'aquelles persones que tothom escolta quan parla. Perquè sap…
La multinacional barcelonina frega els 2.200 milions de facturació el 2024 i s'enfoca al diagnòstic…