Post-Data

Així ha evolucionat la penetració dels mitjans a Espanya

Les últimes dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) que realitza l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), presentats aquest passat 18 d’abril, permeten comprovar com ha evolucionat la penetració dels diferents mitjans a Espanya durant les dues últimes dècades

La televisió segueix sent el mitjà més utilitzat pels espanyols. Té actualment una penetració del 85,3% entre la població més gran de 14 anys. Són cinc punts menys que fa 15 anys (el 2003 la seva penetració era del 90,7%).

El mitjà que més terreny ha guanyat amb diferència durant aquest període és internet, que segueix augmentant la seva penetració any rere any. Actualment es situa en el 76% de persones que es connecten cada dia.

Els diaris impresos mantenen la seva tendència a la baixa. Si l’any 2008 un 42,1% d’espanyols llegia algun diari, avui aquest percentatge s’ha reduït fins al 24,2%. En el cas dels suplements de la premsa, la caiguda és encara més pronunciada: s’ha passat del 32,4% de penetració en l’any 1997 a un 8,3% el 2018.

Les revistes també perden lectors a Espanya. Han caigut una mica més de 20 punts percentuals en només una dècada. L’any 2008, la penetració de les revistes era del 52,3%; avui és del 31,9%.

La història de la ràdio és diferent: va anar guanyant terreny fins a l’any 2012, quan es va situar en un 61,9% penetració, i des de llavors ha anat cedint una mica de terreny, però poc, situant-se aquest any en el 59%.

Els següents gràfics mostren de manera detallada la penetració de cada mitjà el 2018 i la seva evolució durant les dues últimes dècades:

L’EGM aplica els següents barems per a cada mitjà:

  • Diaris: lectors / dia
  • Suplements: lectors / setmana
  • Revistes: lectors / període de publicació
  • Ràdio: oients / dia
  • Televisió: espectadors / dia
  • Exterior: suports vistos / setmana
  • Cinema: espectadors / setmana
  • Internet: usuaris / dia
Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Quatre històries d’emprenedoria a CASA SEAT

Una taula rodona acostarà les experiències d'empreses emergents com Mundimoto, PropHero, Apolo Kids i Aldara

19 de May de 2024
  • El Bar del Post

Felipe Cabezas: Més enllà de la frontera entre el teatre i la vida

“Abans de res, jo soc actor i ho he estat des de molt jovenet. Vaig…

18 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona pot ser el millor pavelló d’una Biennal

Sara Catalán no només vol exportar allò bo dels models que ha vist arreu del…

18 de May de 2024
  • Opinió

De concert amb el nadó

Assistir a un concert de música culta amb un nadó resulta una metàfora perfecta del…

18 de May de 2024
  • Escena

Figures de vidre

'El zoo de vidre', a la Biblioteca Nacional, és una obra delicada que sublima el…

18 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Esteve supera els 700 milions en vendes i construirà una nova planta a Celrà

El grup farmacèutic barceloní creix a doble dígit gràcies a la bona marxa del negoci…

17 de May de 2024