Una campanya del consistori i Amics de la Rambla vol retornar la vida al carrer més famós de Barcelona, organitzant 50 activitats d'oci durant els mesos de desembre i gener, com tasts de kombucha, classes de zumba i concerts de jazz.
Des de fa temps, els barcelonins s’han oblidat de la Rambla. No perquè hagin volgut fer-ho, sinó perquè havia deixat de ser un lloc per a ells. Sempre plena de gom a gom de turistes, els barcelonins van deixar de passejar-la i, com a molt, la creuaven accidentalment mentre caminàvem pel centre o per anar a alguna de les seves botigues o teatres. Com tantes altres coses, això era així i semblava que ho seria per molt temps fins que va arribar la pandèmia, que l’ha buidat de turistes i l’ha convertit en un desert de comerços i restaurants tancats. Ara, l’Ajuntament de Barcelona vol que els barcelonins hi tornin, amb la intenció de salvar aquests negocis i que molts tornin a apujar les persianes en una campanya de Nadal que ha de servir per salvar, ni que sigui una mica, un any nefast.
La campanya Baixa a la Rambla vol dinamitzar el carrer per excel·lència de la ciutat, amb més de 50 activitats d’oci per a tots els públics. Destaquen un tast de gastronomia turca amb el xef Ismael Prados el 12 de desembre a La Boqueria o un de kombucha el 10 de desembre a La Cuina de la Boqueria. Però també conviden a gaudir d’un espectacle de flamenc l’11, 12, 18 i 19 de desembre al Tablao Cordobés; una ruta guiada per conèixer la Rambla des dels ulls d’Albert Einstein o Federico García Lorca o una exposició d’estàtues humanes el 12 de desembre; jazz a la Plaça Reaial el 12 i 19 de desembre o una classe de zumba o de spinning el 13 de desembre al CEM Colom.
Durant el mes de desembre i també durant el de gener, s’aniran succeint activitats culturals i gastronòmiques com aquestes a la Rambla i els seus voltants, escenaris que volen tornar a seduir els seus veïns amb un programa molt complet. També hi haurà promocions per visitar els seus museus, com el renovat Museu de Cera, el Macba, el CCCB, el Palau Güell, el Museu de l’Eròtica, l’Aquàrium. Fins i tot, ofereixen un 2×1 per tornar a viatjar en les mítiques Golondrines.
Per a la regidora de Comerç de Barcelona, Montserrat Ballarín, la Rambla, aquell carrer que Lorca volia que no s’acabés mai, té l’oportunitat ara de repensar la seva oferta i dirigir-la cap als barcelonins. En aquest sentit, el president d’Amics de la Rambla, Fermín Villar, demana als barcelonins que hi tornin, amb la intenció de generar una activitat suficient perquè els negocis reorientin la seva activitat cap a ells.
L’associació fa anys que alerta de la dependència extrema d’aquesta artèria de la ciutat al turisme internacional, situació que ara s’ha fet més evident que mai, amb el 40% dels seus locals encara tancats, sobretot aquells que només estaven enfocats a turistes i els comerços.
“Ja hem vist que l’excés de turisme o l’absència de barcelonins té conseqüències sobre el teixit econòmic, comercial i de convivència en el cor de la ciutat”, afegeix el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. “Ara és el moment de redescobrir la Rambla. Ara és el moment de tornar a gaudir de la restauració, la cultura, la passejada i la trobada. Ara és el moment de tornar a venir a la Rambla”, defensa.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…