L’Ajuntament de Barcelona va engegar la iniciativa Bonus Consum a mitjans d’octubre per incentivar el comerç de proximitat a través de vals de descompte que serveixen per comprar a establiments de la ciutat. Els vals, que es poden descarregar a través de la plataforma BCN Market, tenen un valor de 20 euros: l’usuari que els adquireix en paga 10 i el consistori posa la resta. Poques setmanes després, els 280.000 Bonus Consum que es van posar a disposició dels barcelonins ja s’han exhaurit.
Davant de la bona acollida que ha rebut la iniciativa, el consistori ha decidit reeditar-la, llançant 100.000 vals més. Es podran començar a descarregar a partir del dilluns 20 de desembre i s’hauran d’utilitzar abans que acabi l’any. Els Bonus Consum es poden destinar a adquirir productes i serveis, així com a consumir a bars i restaurants, i només es pot fer servir un val per compra.
Actualment, hi ha més de 1.700 establiments que s’han adherit a aquesta iniciativa i es poden consultar a BCN Market. En aquesta llista, hi ha una mica de tot: forns, restaurants, fruiteries, farmàcies, llibreries, papereries, tintoreries, floristeries, perfumeries, centres d’estètica, botigues de roba i complements, de sabates, d’electrodomèstics, de productes de la llar… També hi participen cadenes com Cal Fruitós, Culinarium, Kimod, Boboli, Luxpiel, Casas, Fnac, Abacus, Re-Read, Intersport, Miró, Calbet, La Mallorquina o San Remo. Els districtes on hi ha més oferta disponible són els de l’Eixample, Sant Martí i Sants-Montjuïc.
El consistori destinarà un milió d’euros a ampliar el programa i la xifra d’inversió total se situarà en els 4,04 milions d’euros. Això suposarà una injecció directa de 3,8 milions d’euros per part de l’administració en el teixit comercial de Barcelona. La iniciativa està impulsada conjuntament amb Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, i el Gremi d’Hotels.