Alimentaria Interlact 2018
L'ÚLTIMA EDICIÓ D'ALIMENTÀRIA ES VA CELEBRAR EL 2018.

Alimentaria escalfa motors amb el 90% de l’ocupació assegurada

Fira de Barcelona té confirmada la presència de 3.000 empreses per l'emblemàtic saló, que se celebrarà entre el 4 i el 7 d'abril al recinte de Gran Via, després de les anul·lacions a causa de la covid de les edicions previstes per al 2020 i el 2021

La fira Alimentaria, juntament amb Hostelco, ja té confirmada la presència de 3.000 empreses i frega el ple de l’ocupació prevista, amb un 18% de participació internacional. El saló se celebrarà al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, ​​del 4 al 7 d’abril, després de l’anul·lació del certamen a causa de la covid el 2020 i el 2021.

Està previst que Alimentaria i Hostelco ocupin set pavellons i una superfície expositiva neta de 85.000 metres quadrats. Les sinergies que es produeixen entre l’oferta de tots dos salons permeten oferir al mercat al voltant de 20.000 metres quadrats dedicats a l’hostaleria, amb la participació de 600 firmes nacionals i internacionals.

A dos mesos de la seva celebració, l’edició d’aquest any ja té un 90% d’ocupació a la majoria dels salons que engloba i ha revalidat la participació del 87% de les companyies que havien confirmat la seva presència a l’edició del 2020. Així mateix, més de 200 empreses participaran per primera vegada a la cita i buscaran oportunitats de negoci o explorar possibilitats d’exportació.

Segons dades facilitades per Fira de Barcelona, ​​ja estan a nivells de plena ocupació els salons Grocery Foods; Snacks, Biscuits & Confectionary; Interlact; Expo Conser; Fine Foods, Organics i Intercarn. Aquest darrer destaca com a sector més dinàmic i ha pres el lideratge del certamen amb més de 14.000 metres quadrats d’exposició per a les marques de la indústria càrnia espanyola.

També destaca, com és habitual en aquesta cita del sector d’alimentació i begudes, la presència internacional amb 400 empreses, el 18% del total, que procedeixen de 52 països i ocuparan una àrea de 15.000 metres quadrats. Entre ells, destaca la participació per primera vegada de Brasil, Eslovàquia, Austràlia, Canadà, Unió dels Emirats Àrabs i Puerto Rico.

La trobada se centrarà en la innovació, la gastronomia i la gestió vinculada a la sostenibilitat, a més a més de la responsabilitat social, amb un conjunt d’activitats amb més de 200 experts. Els congressos, ponències i fast talks que se centraran en innovació, sostenibilitat, digitalització, nous hàbits en retail, nutrició, salut i segments en auge, com ara la proteïna alternativa o el producte halal.

The Experience Live Gastronomy Alimentaria 2018
Una de les sessions del programa The Experience Live Gastronomy, que va tenir lloc a l’edició de 2018.

El certamen inclourà The Alimentaria Hub, un espai dins del Digital Food Arena, que reunirà vuit startups cridades a revolucionar el sector alimentari, que seran escollides pel programa Food Hospitality Startup Revolution, impulsat per Alimentaria i Hostelco.

La gastronomia serà la protagonista de bona part de l’oferta firal. Els sis escenaris del programa The Experience Live Gastronomy reuniran més de 30 xefs de referència, que sumen més de 36 estrelles Michelin. Cuiners i experts oferiran cuina en directe, tallers, tasts i presentacions de tècniques culinàries en gastronomia sostenible, territori, recuperació de tradicions i investigació d’aliments del futur.