Hi ha més que mai ganes d’Alimentaria. L’emblemàtic saló de Fira de Barcelona es prepara per celebrar entre el 4 i el 7 d’abril una potent edició que vol ser “una injecció d’optimisme per al sector agroalimentari i per al conjunt de l’economia espanyola”, segons destaca el seu president, l’empresari José Luis Bonet, també president de la Cambra de Comerç d’Espanya.
Segons Bonet, “l’Alimentaria de la recuperació omplirà d’entusiasme tota la societat” i marcarà un punt d’inflexió per al sector firal, per a la indústria de l’alimentació i per al sector de l’hostaleria, que de mica en mica va recuperant la normalitat després de patir les conseqüències de la crisi sanitària.
Per a Fira de Barcelona, organitzadora del saló a través d’Alimentaria Exhibitions, aquesta edició és de vital importància després del cop dur que va suposar la cancel·lació d’Alimentaria 2020. “Durant aquests dos anys l’equip ha patit moltíssim, hem estat a l’UCI, però per a la reputació de la marca va ser un gran encert ajornar la fira fins al 2022”, destaca el director d’Alimentaria, Toni Valls.
L’executiu assegura que tot està preparat per celebrar “una gran edició”, amb una superfície expositiva de 85.000 metres quadrats que ocuparà els set pavellons del recinte firal de Gran Via. Es preveu la participació de 3.000 empreses, de les quals unes 400 seran estrangeres procedents de 54 països.
Segons Valls, aquest parèntesi obligat per la pandèmia s’ha aprofitat per tornar a “reconceptualitzar el saló”, ja que Alimentaria “porta a l’ADN la innovació contínua”. “Les fires tornen sí o sí, i volem tornar a demostrar que són un gran instrument de generació de valor i tractores de l’economia del país“, assegura Valls.
El Saló Alimentària se celebrarà aquest any conjuntament amb Hostelco, la fira internacional d’equipament i maquinària pel sector de la restauració i l’hoteleria. La suma d’ambdues propostes permetrà oferir als professionals del sector un aparador únic per afavorir la reactivació, conèixer les últimes tendències i retrobar-se amb els avantatges que ofereix la presencialitat després de llargs mesos de reunions virtuals. A més, al recinte de Montjuïc se celebrarà també aquella mateixa setmana la segona edició de la Barcelona Wine Week (BWW), que inicialment estava prevista per a començaments de febrer, per la qual cosa Barcelona tornarà a ser aquests dies la gran capital de l’alimentació del sud d’Europa.
Un dels segells d’identitat d’Alimentaria & Hostelco és el seu ampli programa d’activitats paral·leles, amb més de 50 sessions de dinamització i divulgació que seran impartides per un grup de 30 cuiners que sumen 35 estrelles Michelin. Seran els protagonistes de The Experience Live Gastronomy, una àrea de més de 3.500 metres quadrats que acollirà sis cuines on els xefs desenvoluparan showcookings, tallers, ponències i presentacions.
Elena Arzak (Arzak ***), Paolo Casagrande (Lasarte ***), Oriol Castro i Eduard Xatruch (Disfrutar **), Fina Puigdevall (Les Cols **), Mario Sandoval (Coque **), Raül Balam (Moments **), Alberto Feruz, (Bonamb** ), Lucía Freitas (A Táfona*), Hideki Matsuhisa (Koy Shunka *), Macarena de Castro (Maca de Castro *), Nandu Jubany (Can Jubany *), Begoña Rodrigo (La Salita *), Albert Raurich (Dos palillos *), Pepe Solla (Casa Solla *) i Marcos Morán (Casa Gerardo *) són alguns dels grans xefs que conformen el programa.
La sostenibilitat, la cuina de proximitat i la unió de les tècniques més avantguardistes amb la recuperació de la cuina més tradicional seran alguns dels grans eixos del programa d’activitats, que també inclou la final del Concurs Cuiner de l’Any i el Premi Nacional Tapa Alimentos de España.