Alpine obre a Barcelona el seu primer ‘Atelier’ del món per ser referent del motor

La marca francesa del grup Renault ha triat la capital catalana per estrenar un espai que combina zona d'oci amb una àrea de clients, amb un model que preveu reproduir a grans ciutats de tot el món

Alpine és una firma emblemàtica per als amants del motor i de la Fórmula 1. La marca del grup Renault, no obstant això, no en té suficient amb això, i vol ser reconeguda més enllà de França i de l’àmbit esportiu, posicionant-se en el mercat amb novetats com el seu model urbà elèctric A290. Per avançar en aquest sentit, la marca ha optat per acostar-se al seu públic potencial mitjançant una nova estratègia: l’obertura dels seus Atelier, el primer dels quals ha emergit al centre de Barcelona. 

Coincidint amb el Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1, aquest primer Atelier d’Alpine a nivell mundial aspira a exercir de punt de trobada entre la societat barcelonina i visitants, els clients de la marca i els amants de l’àmbit automobilístic en general. Situada en l’encreuament entre Diputació amb Roger de Llúria, l’espai ha obert a escassos metres de Passeig de Gràcia, on fa pocs dies ressonaven els motors de cotxes de la Fórmula 1, com a preludi a la cita d’aquest cap de setmana a Montmeló, que es disputarà amb la mirada posada en la continuïtat de la F1 al circuit més enllà de 2026. 

L’obertura d’aquest hub d’Alpine representa un moment estratègic per a la marca, englobada en un grup Renault que encara reptes com la descarbonització, la digitalització, l’escassetat de materials i la transformació de la força laboral mitjançant la conversió de la companyia en un grup diversificat. Aquest “equip d’equips” inclou a Alpine “amb l’ambició d’escalar la marca a nivell mundial i que sigui referent en el món del motorsport i de l’avantguarda”, ha destacat el director d’Estratègia i Desenvolupament de Negoci de Renault Group i director general del grup a Espanya, Josep Maria Recasens, a la inauguració del flamant Atelier

Així, Alpine vol reposicionar-se entre el públic general, motiu pel qual està creant una nova gamma que serà 100% elèctrica el 2026. D’aquest “dream garage” forma part el nou A290, que donarà el tret de sortida a la nova etapa de la marca, propulsada des de Barcelona. En paral·lel, l’obertura contribueix a “continuar posant en valor un premi i un circuit que volem que sigui de referència al món”, segons el director general d’Estratègia Industrial del Govern central, Jordi García Brustenga. 

Alpine, amb un valor de marca de 700 milions d’euros, ha triat Barcelona per impulsar la seva nova estratègia perquè “la ciutat representa l’esperit i l’ADN del que Alpine vol ser”, segons el CEO de la firma, Philippe Krief. “Barcelona és nostre primer Atelier, i la nostra intenció és estendre aquest format per tot el món”, ha afegit. En aquest sentit, la marca té el focus posat especialment en grans ciutats europees, i ja té previst que dos Atelier més obrin les seves portes a la fi de 2024: un a París, i un altre a Londres. Tots els Atelier d’Alpine es concebran com a espais d’entre 300 i 600 metres quadrats, caracteritzats pel blau que evoca l’univers de la marca. 

Aquest format de l’Atelier hibrida dos espais: una zona d’entreteniment i una àrea per a clients. La primera compta amb bar lounge, una àrea d’exhibició de cotxes, un simulador i una pantalla de cinc metres dissenyada perquè els aficionats puguin viure les carreres com si fossin en directe. Pel seu costat, la zona semipública per a clients permetrà customitzar i configurar els vehicles d’Alpine. “Estem imaginant els nostres cotxes més enllà de veure’ls com a màquines”, ha destacat el director de vendes d’Alpine, Antonino Labate, dins d’una estratègia de la marca en la qual Barcelona està cridada a exercir un rol fonamental.

El nou ‘Atelier’ d’Alpine a Barcelona, el primer a nivell mundial.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024