Ecosistema emprenedor

Amelia Virtual Care capta set milions per continuar la seva expansió a EUA

La companyia, abans Psious, renova la seva cúpula directiva amb la incorporació d'Afsana Akhter com a CEO

L’ús de la realitat virtual per al tractament de tota mena de trastorns, des de fòbies fins a ansietat o depressió. Amb el propòsit de seguir desenvolupant aquest innovador producte, la startup barcelonina Amelia Virtual Care, abans coneguda com a Psious, ha captat set milions d’euros. La inversió ha estat liderada pel pledge fund londinenc ENDRA i CDTI, entitat que depèn del Ministeri de Ciència i Innovació. Altres inversors de la companyia com Sabadell Asabys, Caixa Capital Risc i CG Ventures també han participat en l’operació.

Des de la seva fundació el 2016, la companyia tecnològica s’ha vist immersa en diferents processos de reestructuració per afermar la seva expansió pels Estats Units, el seu principal mercat. El canvi més significatiu es va produir a principis d’aquest mateix any, amb una aposta per un nou nom, deixant enrere així la marca original Psious i optant per retre homenatge a la primera dona que es va atrevir a creuar l’Oceà Atlàntic, l’Amelia Earhart, vist com “una picada d’ullet a totes aquelles persones valentes que s’embarquen en el camí de la innovació”.

Amelia Virtual Care permet al pacient experimentar en la seva pròpia pell aquelles situacions que vol evitar o que no és capaç de gestionar. El psicòleg és en tot moment al seu costat, observant com es desenvolupa en cada tram davant del problema que li enterboleix i anota les seves reaccions per a extreure’n la informació necessària.

L’empresa emergent, amb seu a Barcelona i San Francisco, ofereix el seu producte a uns 2.000 terapeutes i ha realitzat més de 200.000 sessions, majoritàriament en centres privats, però també en públics, amb presència en hospitals de Barcelona com el Clínic, Vall d’Hebron o Sant Pau. Els seus clients estan repartits entre els Estats Units (40%), Espanya (30%) i altres països europeus.

Per aconseguir aquesta expansió geogràfica ha estat clau la ronda que va tancar el 2019, per valor de sis milions d’euros i amb el suport de Sabadell Asabys i Caixa Capital Risc. Els recursos que va obtenir també li van permetre contractar més treballadors, passant d’una desena fa dos anys fins als més de 60 actuals.

El canvi de nom també s’ha acompanyat amb una renovació en la cúpula directiva. El fins ara conseller delegat de Psious, Xavier Palomer, ha donat pas a Afsana Akhter, professional amb una llarga experiència comercial en el sector de la salut als Estats Units. La companyia també ha incorporat a Raúl Peris com a director general d’Operacions. Palomer, també fundador de Psious, es manté com a president executiu.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024