El grup preveu obrir cent botigues més a Catalunya els pròxims anys, per la qual cosa confia tenir llista a finals del 2026 la nova fàbrica de plats preparats i productes elaborats de Gelida. En els darrers deu anys, la companyia ha invertit més de 160 milions d'euros.
Ametller Origen manté el ritme de creixement a doble dígit i un pla d’expansió que contempla l’obertura d’una desena de noves botigues a l’any, amb la vista posada a teixir la dècada vinent una xarxa d’uns 250 establiments a Catalunya. “Ara tenim 138 botigues i creiem que a Catalunya n’hi caben unes cent més”, avança Josep Ametller, conseller delegat de l’empresa que, a curt termini, no es planteja fer el salt a altres comunitats autònomes, encara que és, sens dubte, un dels escenaris de futur que el grup de distribució té sobre la taula.
És precisament per aquest futur que Ametller Origen iniciarà finalment aquest estiu a Gelida (Alt Penedès) les obres de construcció de l’Agroparc Penedès, un complex agroindustrial sostenible i basat en l’economia circular que donarà pas a un nou model de producció agrícola i que permetrà incrementar substancialment la capacitat de producció de plats preparats i altres productes elaborats que constitueixen el motor de vendes de la cadena juntament amb les fruites i verdures. Aquesta primera fase, que inclou el projecte d‟urbanització dels terrenys i la construcció del nou obrador, suposarà una inversió de 60 milions d‟euros.
Segons Josep Ametller, el moviment de terres arrancarà al començament del segon semestre, amb l’objectiu que la nova planta —que disposarà de 20.000 m²– estigui llesta a finals del 2026. “Preveiem que les nostres botigues comencin a proveir-se de les cremes, iogurts, gaspatxos i plats elaborats a la nova planta de Gelida a partir del gener del 2027; tots aquests productes lluiran un segell d’emissions zero que acreditarà també la màxima circularitat del procés de producció”, explica l’empresari.
En una trobada amb la premsa, el cofundador d’Ametller Origen ha explicat aquest dimecres que el 2023 el grup va superar per primer cop els 500 milions d’euros de facturació consolidada. Concretament, les vendes van pujar a 552 milions d’euros, fet que suposa una alça del 22% respecte als 453 milions ingressats el 2023, quan el creixement va ser del 17%. Segons el conseller delegat, l’acceleració de les vendes respon a l’increment de la quota de mercat, a l’obertura d’onze noves botigues, a la reforma de dotze establiments més i a la política d’innovació permanent de la marca, que l’últim any ha llançat iniciatives com la nova gamma de productes lactis més digeribles Llet Llet. En paral·lel, aquesta mateixa setmana Ametller Origen començarà a vendre cremes de verdures i iogurts rics en proteïnes, alineant-se amb una de les principals tendències de consum al sector de l’alimentació. “Innovar forma part del nostre ADN i és necessari per poder-nos diferenciar de la competència”, destaca.
Segons la companyia, a l’últim any la seva quota de mercat a Catalunya ha arribat al 3,51%, encara que aquesta participació s’eleva al 7,7% en el cas dels productes frescos (quota del 14% en la venda de fruita i de l’11% en verdura) i al 9,4% en la categoria de plats preparats, dels quals ja produeixen més de cinc milions d’unitats a l’any. Ametller Origen compta amb una base de més d’un milió de clients, dels quals 500.000 fan, com a mínim, una compra al mes. El pes de les vendes online és encara reduït, situant-se en el 2,5% de la xifra de negoci.
L’últim any, Ametller Origen ha executat unes inversions de 34,4 milions, xifra que eleva a 160 milions la inversió acumulada els últims deu anys. “Reinvertim tots els nostres beneficis”, assegura Josep Ametller, que, aprofitant el context electoral, demana als partits polítics incentius fiscals per a les empreses que reinverteixen els seus guanys en lloc d’apostar pel repartiment de dividends o per un model de caràcter més especulatiu. “S’hauria d’establir un marc fiscal que promogui i incentivi la reinversió dels guanys”, ha subratllat, després d’apuntar que el 98% dels proveïdors són d’origen nacional.
Després de l’obertura d’onze botigues el 2023, la cadena compta ara amb una xarxa de 138 punts de venda i aquest any preveu obrir dotze botigues més, amb una aposta per inaugurar locals més grans i també botigues amb aparcament ubicades a parcs comercials. Destaca la recent arribada de la cadena a Puigcerdà i també a la província de Lleida, amb la inauguració d’una botiga a la capital, on aquest estiu seguirà un punt de venda a Viella.
A més de l’expansió a les comarques de Ponent, el grup també té pendent d’incrementar la seva presència al Sud de Catalunya, on ara només compta amb un establiment a Amposta. L’objectiu del conseller delegat és anar expandint-se per aquestes zones al llarg de la dècada vinent, amb un ritme de deu obertures a l’any, fent créixer també la xarxa a les comarques de Girona i a l’àrea metropolitana (80 botigues), on es concentra el gruix del negoci. A Barcelona capital, Ametller Origen té ara 52 punts de venda, però preveu un pla d’obertures d’entre 20 i 30 establiments més. El grup ja té en obres, per exemple, un segon local al barri de Sant Antoni, que obrirà al carrer Rocafort amb Sepúlveda.”A Ametller Origen no parem mai, som inconformistes. Volem mantenir aquest ritme de creixement elevat i tenim la suficient ambició per fer-ho“, ha conclòs, després de recordar que el grup té un model de negoci d’integració vertical que controla tota la cadena de valor, des dels camps de producció al plat.
A Barcelona, Ametller Origen també ultima la posada en marxa d’unes noves oficines que permetran ubicar a la capital alguns dels seus departaments i equips. Es tracta d’unes instal·lacions que seran complementàries a les de la seu central d’Olèrdola i que s’ubiquen en un pis situat sobre la seva botiga del carrer Numància, anomenada també Mercat d’Autors.
El darrer any, el grup ha incrementat en un 11% la seva plantilla i ja suma 3.800 persones, el 98% amb contracte indefinit. Des del 2021, Ametller Origen ha augmentat la retribució salarial una mitjana del 20% i assegura que actualment “és l’empresa catalana de distribució alimentària amb unes millors condicions retributives i laborals del mercat”.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…