Anàlisi gràfica de la inversió publicitària a Espanya en els últims cinc anys

La inversió publicitària a Espanya ha anat creixent durant els últims cinc anys. El 2018, l’augment va ser del 2%, per situar-se en 12.835,5 milions d’euros. Els mitjans convencionals (televisió, digital, diaris, ràdio, exterior, revistes, cine i dominicals), que representen el 42,9% del total, van créixer un 2,9%, mentre que els no convencionals, que suposen el 57,1%, ho van fer un 1,3%.

Són dades de l'”Estudi de la Inversió Publicitària a Espanya 2019” que ha realizat InfoAdex, i que analitza la inversió real estimada del mercat publicitari espanyol.

La televisió continua sent el mitjà convencional que acumula més inversió publicitària. El 2018, els anunciants van destinar 2.127,2 milions d’euros al suport televisiu, que no obstant va experimentar un petit descens del 0,8% d’inversió.

Altres mitjans que van perdre inversió publicitària l’any passat a Espanya van ser els diaris (-5,9%), les revistes (-5,1%) i els dominicals (-6,7%).

En canvi, el mitjà digital, segon per volum d’inversió publicitària, va experimentar el creixement més important: un 12,6%, per situar-se en 1.743,2 milions d’euros. També van augmentar la seva facturació publicitària la ràdio (3,3%), la publicitat exterior (2,8%) i el cine (3,2%).

Els següents gràfics permeten analitzar l’evolució de la inversió publicitària a Espanya durant els últims cinc anys, des de 2014 fins a 2018.

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Barcelona Science Week

Barcelona, ‘hub’ global de ciència i salut: reptes i oportunitats

Barcelona s’ha consolidat en les darreres dècades com un dels hubs més dinàmics i vibrants…

6 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

El pol biomèdic de la Diagonal s’estira més enllà de Barcelona amb la mirada posada en el futur Clínic

L'arribada de l'hospital servirà per crear una nova centralitat a la capital catalana i l'entorn…

6 d'abril de 2025
  • Professionals

“Abans patíem per omplir els laboratoris i ara perquè els tenim tots plens”

Jordi Carrera i Rafael Bru van fundar l'any 2010 STAT-Dx, una petita startup centrada en…

6 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Antoni Esteve: “100 anys? La vida no es pot allargar artificialment”

El fundador d'AdSalutem i president de la Fundació Factor Humà reivindica les persones com a…

5 d'abril de 2025
  • El Bar del Post

Santiago Tarín: Casualitats que acaben bé

“La meva era una família de periodistes on cada dinar era un autèntic telenotícies, tot…

5 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La impressora 3D de formigó d’Aridditive apunta a mig milió d’euros aquest any

La 'spin-off' de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha inaugurat una nova planta de…

4 d'abril de 2025