Anàlisi gràfica de la inversió publicitària a Espanya en els últims cinc anys

La inversió publicitària a Espanya ha anat creixent durant els últims cinc anys. El 2018, l’augment va ser del 2%, per situar-se en 12.835,5 milions d’euros. Els mitjans convencionals (televisió, digital, diaris, ràdio, exterior, revistes, cine i dominicals), que representen el 42,9% del total, van créixer un 2,9%, mentre que els no convencionals, que suposen el 57,1%, ho van fer un 1,3%.

Són dades de l'”Estudi de la Inversió Publicitària a Espanya 2019” que ha realizat InfoAdex, i que analitza la inversió real estimada del mercat publicitari espanyol.

La televisió continua sent el mitjà convencional que acumula més inversió publicitària. El 2018, els anunciants van destinar 2.127,2 milions d’euros al suport televisiu, que no obstant va experimentar un petit descens del 0,8% d’inversió.

Altres mitjans que van perdre inversió publicitària l’any passat a Espanya van ser els diaris (-5,9%), les revistes (-5,1%) i els dominicals (-6,7%).

En canvi, el mitjà digital, segon per volum d’inversió publicitària, va experimentar el creixement més important: un 12,6%, per situar-se en 1.743,2 milions d’euros. També van augmentar la seva facturació publicitària la ràdio (3,3%), la publicitat exterior (2,8%) i el cine (3,2%).

Els següents gràfics permeten analitzar l’evolució de la inversió publicitària a Espanya durant els últims cinc anys, des de 2014 fins a 2018.

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

SolarMente assoleix la rendibilitat i tancarà aquest any amb 7,3 milions de facturació

La 'cleantech' factura més d'un milió d'euros mensuals i es fixa com a objectiu per…

4 de desembre de 2024
  • Opinió

Cas Glovo: unicorns, propòsit corporatiu i llicència social per operar

Durant molts anys, als ecosistemes emprenedors de Barcelona, ​​la companyia Glovo era presentada com el…

3 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Les empreses i el seu paper en favor de la inclusió, a debat a Barcelona

Experts de grans companyies abordaran estratègies per combatre la discriminació i exposaran casos d'èxit i…

3 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

La facturació de les empreses barcelonines, a l’alça en totes les comarques i sectors

Les companyies radicades a la província van engrandir la seva facturació un 20% entre 2021…

3 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Molins retorna la seu a Catalunya després de traslladar-la per l’1-O

El consell d'administració ha decidit per unanimitat tornar a fixar-la a Sant Vicenç dels Horts

3 de desembre de 2024
  • Good News Barcelona

Nanobots Therapeutics capta 960.000 euros per a la seva tecnologia contra el càncer

La ‘startup’ desenvolupa un sistema que permet administrar fàrmacs directament a les cèl·lules canceroses a…

2 de desembre de 2024