Anàlisi gràfica de la inversió publicitària a Espanya en els últims cinc anys

La inversió publicitària a Espanya ha anat creixent durant els últims cinc anys. El 2018, l’augment va ser del 2%, per situar-se en 12.835,5 milions d’euros. Els mitjans convencionals (televisió, digital, diaris, ràdio, exterior, revistes, cine i dominicals), que representen el 42,9% del total, van créixer un 2,9%, mentre que els no convencionals, que suposen el 57,1%, ho van fer un 1,3%.

Són dades de l'”Estudi de la Inversió Publicitària a Espanya 2019” que ha realizat InfoAdex, i que analitza la inversió real estimada del mercat publicitari espanyol.

La televisió continua sent el mitjà convencional que acumula més inversió publicitària. El 2018, els anunciants van destinar 2.127,2 milions d’euros al suport televisiu, que no obstant va experimentar un petit descens del 0,8% d’inversió.

Altres mitjans que van perdre inversió publicitària l’any passat a Espanya van ser els diaris (-5,9%), les revistes (-5,1%) i els dominicals (-6,7%).

En canvi, el mitjà digital, segon per volum d’inversió publicitària, va experimentar el creixement més important: un 12,6%, per situar-se en 1.743,2 milions d’euros. També van augmentar la seva facturació publicitària la ràdio (3,3%), la publicitat exterior (2,8%) i el cine (3,2%).

Els següents gràfics permeten analitzar l’evolució de la inversió publicitària a Espanya durant els últims cinc anys, des de 2014 fins a 2018.

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024