Andersen estrena oficines a Diagonal i contractarà 75 professionals més fins al 2024

La firma preveu quadruplicar la dimensió de la delegació catalana en menys de dos anys gràcies a projectes com la Copa Amèrica de Vela, ja que serà l'assessor legal exclusiu de la competició

Andersen aposta fort per Barcelona. La firma internacional de serveis legals, hereva de la desapareguda Athur Andersen, acaba d’estrenar unes noves oficines de 1.000 metres quadrats a l’Avinguda Diagonal, des d’on preveu liderar un ambiciós projecte de creixement que podria suposar quadruplicar la dimensió d’aquesta plaça en només dos anys.

La nova seu de l’oficina barcelonina ocupa íntegrament la vuitena planta de l’edifici Beethoven, al número 618 de la Diagonal, un immoble recentment remodelat per adaptar-se als nous estàndards d’eficiència i de qualitat que exigeix el sector del lloguer immobiliari empresarial. Per a Andersen l’elecció no ha sigut trivial, ja que en aquest mateix edifici hi havia hagut la seu catalana de l’antiga Arthur Andersen, que va desaparèixer el 2002 arran de l’escàndol Enron.

Fa uns anys, un grup d’antics socis nord-americans de la firma va decidir rellançar la marca, però només com a despatx d’advocats i operant com a Andersen. Arran d’aquesta decisió, Arturos —com se’ls coneix al sector– de tot el món van començar a obrir també oficines a diverses ciutats per tornar a crear una firma d’àmbit global, i va ser així com la marca també va tornar a Espanya el 2017. En una primera fase, Andersen es va establir a Catalunya mitjançant una aliança amb el despatx Global Advocats, mentre que a Madrid i València la firma va reiniciar el seu camí de la mà d’Olleros Advocats.

Amb el temps, el bufet va considerar que era una anomalia operar en un mateix país amb la mateixa marca, però a través de dues organitzacions diferents que es repartien territoris. Es va intentar una fusió, que no va prosperar, cosa que va suposar que els 50 professionals d’Andersen Global a Barcelona acabessin deixant la firma per incorporar-se al despatx valencià Broseta Advocats, que es va poder establir així a la capital catalana.

Després d’aquesta operació, Andersen, ja com una única societat, va iniciar des de zero les seves operacions a Barcelona al començament del 2022, primer en una oficina al carrer Muntaner i ara a la nova seu de Diagonal, que li permetrà fer front al seu creixement i al repte que suposa haver guanyat el contracte per oferir en exclusiva tots els serveis legals que necessitarà l’organització de la Copa Amèrica el 2024.

“Estem tremendament contents i il·lusionats amb el projecte català”, destaquen els socis directors d’Andersen a Espanya i Portugal, José Vicente Morote i Íñigo Rodríguez-Sastre. “El nostre objectiu és posicionar-nos com un actor fonamental al mercat legal català”, assenyalen, emfatitzant també l’enorme oportunitat que suposa el contracte amb la Copa Amèrica. “Ja tenim un equip de 30 advocats a les oficines de Barcelona, Madrid, València, Màlaga i Sevilla treballant en aquest projecte”, destaquen.

Després d’haver fitxat el darrer any professionals en diferents despatxos d’advocats nacionals i internacionals, l’oficina de Barcelona ja compta amb un equip de 25 persones liderades per Juan Ignacio Alonso Dregi, que havia treballat anteriorment en firmes com Garrigues, Dentons i Ceca Magan. Segons Alonso, que és cònsol honorari de Malta a Catalunya, l’objectiu és duplicar el nombre de professionals aquest any, és a dir, preveu elevar la plantilla de la seu barcelonina fins a les 40 o 50 persones.

Els plans d’Andersen, però, són més ambiciosos i es preveu tornar a duplicar la plantilla l’any vinent, fins a comptar a finals del 2024 amb un equip d’entre 80 i 100 professionals, fet que suposa incorporar fins a 75 persones en un any i mig. El bufet se centrarà en dret mercantil, fiscal, laboral, processal, públic, fusions i adquisicions i capital risc, i preveu tenir un perfil de client divers, des d’empreses de l’Ibex a companyies catalanes que s’estan internacionalitzant encara que, fonamentalment, el gruix seran les pimes. “Els empresaris catalans sempre han estat pioners en la internacionalització de les seves empreses. La nostra aposta per Catalunya és indiscutible, és una terra on volem estar, seguir i créixer”, ha asseverat José Vicente Morote.

L’aposta per Barcelona s’inscriu dins del pla estratègic de creixement d’Andersen a Espanya, que també contempla forts creixements. El despatx va renéixer el 2017 amb un pressupost de 13 milions d’euros i 150 professionals i l’exercici del 2022 ja s’ha tancat amb una facturació de 40,2 milions, un 24% més, i un equip de 350 persones. L’objectiu és assolir els 50 milions d’euros aquest any, avancen els socis. En una primera fase, Andersen s’ha marcat que l’oficina de Barcelona generi el 5% del volum de negoci a Espanya.

Andersen s’ha instal·lat a la vuitena planta del renovat Edifici Beethoven, a Diagonal 618. @TheNBP

Un altre dels seus reptes és continuar ampliant la presència geogràfica, amb dues iniciatives al punt de mira: obrir oficines a Bilbao i a Porto: “ens agradaria que fos aquest mateix any”, admeten. A Portugal, Andersen opera des de Lisboa. En l’àmbit internacional, la nova Andersen és present ja a 174 països, amb més de 400 oficines, 71 a Europa.”Barcelona ha d’aportar molt know how a l’evolució d’Andersen”, ha apuntat Morote, després d’assenyalar que la plaça barcelonina “és fonamental no només per al despatx, sinó per a l’economia espanyola”.

El repte de la Copa Amèrica

El soci director destaca la importància d’iniciatives “que són un motor econòmic” per a Barcelona com la Copa Amèrica. Andersen calcula que només en l’àmbit laboral tenen per davant una “tasca ingent”, ja que hauran de supervisar més de 7.500 permisos de treball durant el pròxim any i mig de totes les persones involucrades en la competició. Els seus advocats també han treballat en les normatives legals que han permès que la regata hagi estat declarada Esdeveniment d’Excepcional Interès Públic, fet que es tradueix en incentius fiscals per a les empreses. Andersen també supervisarà la redacció de tota mena de contractes, concursos d’adjudicació, patrocinis i fins i tot els contractes de lloguer dels habitatges que siguin necessaris per allotjar l’organització i els integrants dels equips.

A l’acte d’inauguració de la nova seu barcelonina, celebrat aquest dijous, hi ha participat el president de Repsol, Antoni Brufau, que és un exArthur Andersen i va ser un dels socis directors de Barcelona més destacats a la seva època.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024