Ecosistema emprenedor

Arch Max, la marca esportiva barcelonina que s’ha guanyat a Adidas

La companyia creada el 2016 per Jordi Martí produeix i dissenya complements esportius com armilles i cinturons per córrer per la muntanya. La seva operativa des de la capital catalana i amb materials reciclats ha captat l'atenció de grans marques internacionals, que veuen una oportunitat de fabricar d'una manera més ràpida que si ho fan des d'Àsia.

Al fundador i director general d’Arch Max, Jordi Martí, li agrada des de fa temps córrer per la muntanya. Quan ho feia i necessitava equipar-se correctament, es va adonar que no hi havia una gran varietat de complements per a aquesta activitat física. Per exemple, en el cas dels mitjons, hi havia de diferents colors i mides, però no s’anava més enllà, contemplant qüestions com adaptar-se als moviments que fa el peu quan puja i baixa un pendent. A més, dels que hi havia al mercat, tots es produïen fora.

Davant de tot d’això, Martí va decidir crear Arch Max el gener de 2016 amb una petita inversió i es va posar a analitzar com podia idear uns bons mitjons que servissin per fer esport a l’exterior, però també ajudessin a prevenir lesions com la fascitis plantar. Se’n va anar a l’Hospital de Sant Pau a investigar com fer-ho i van acabar validant uns mitjons esportius que ho permetien. En pocs temps va aconseguir el suport de podòlegs, metges i fabricants d’Espanya i també internacionals… Fins i tot, es va arribar a posar de moda entre els jugadors del Barça, que se’ls van emportar de gira. 

Per a Martí, la bona acollida que van tenir els mitjons, com també els altres productes que ha anat sumant a la seva oferta, s’entén perquè Arch Max dissenya i produeix des de Barcelona i la gran majoria dels seus proveïdors són locals. Divideix el procés de fabricació entre les oficines que l’empresa té al centre de la ciutat, on hi ha un petit taller, i una fàbrica a l’avinguda Carrilet de L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta proximitat permet accelerar els tempos, reduint el temps que passa entre que es té una idea fins que es veu a la botiga, a diferència del temps que es triga a aconseguir-ho quan els productors estan a Àsia.

Més enllà dels mitjons, Arch Max també s’encarrega de fabricar amb material reciclat productes com armilles i cinturons on portar el mòbil o menjar mentre es fa exercici per la muntanya. Aquests complements esportius han captat l’atenció d’Adidas Terrex, de qui s’ha convertit en soci tècnic i els hi produeix des de la capital catalana. En aquest intercanvi, Arch Max guanya que posa el seu logo en els productes i obté promoció internacional, mentre que Adidas Terrex pot subcontractar aquesta part a una empresa especialitzada, que a més també és de proximitat. Per entendre-ho més fàcil, funciona com la marca Gore-Tex, que ofereix la seva tecnologia a altres fabricants mentre que li mantenen el logo.

La companyia suma uns 20 treballadors, repartits entre les oficines i la fàbrica. Malgrat la pandèmia, va registrar una facturació de tres milions d’euros el 2020. Aquest 2021 espera, com a mínim, mantenir el nivell de vendes de l’any passat. Arch Max comercialitza els seus productes en una vintena de països d’Europa, Àsia i Amèrica Llatina i als Estats Units té una seu.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que assumeix la seva càrrega administrativa

La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…

21 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Els Llums de Sant Pau proposa un viatge per les tradicions nadalenques del món

L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Les empreses catalanes capten 1.540 milions dels fons Next Generation des de 2021

Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…

21 de novembre de 2024
  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024