Primer semestre de rècord per a Areas, la multinacional líder en concessions de restauració a aeroports, autopistes i estacions de tren. La companyia, que té la seu operativa global a Barcelona, acaba de guanyar el concurs per gestionar cinc restaurants a la Terminal 1 de l’Aeroport de San Diego (Califòrnia), un contracte que li generarà un volum de negoci de 500 milions de dòlars durant els pròxims quinze anys.
Aquesta adjudicació confirma la fase de forta expansió que està vivint Areas després del cop dur que va suposar la pandèmia i consolida els Estats Units com el seu mercat de major creixement, ja que, des de començament d’any, també s’ha adjudicat el servei de restauració de deu locals a l’Aeroport de Houston i tres àrees de servei a l’autopista West Virginia. En total, els darrers sis mesos, el grup liderat per Óscar Vela ha guanyat set contractes que li reportaran un volum de negoci de més de 2.500 milions d’euros.
“L’últim concurs guanyat a San Diego demostra l’èxit de la nostra aposta pel negoci internacional, que ja representa el 80% dels nostres ingressos”, destaca Vela, que subratlla que “els Estats Units és el mercat clau per al creixement de la companyia els anys vinents”.
El grup, fundat a Barcelona el 1968, pertany des del 2019 al gegant francès del capital risc PAI Partners, que va pagar 1.542 milions d’euros per la companyia. Areas opera actualment a deu països, amb una xarxa de més de 2.000 restaurants i botigues en concessions de transport.
A més dels tres contractes guanyats als EUA, la multinacional s’ha adjudicat aquest any un concurs de restauració a l’estació alemanya de Dresden, un altre a l’aeroport mexicà de Guadalajara i dos contractes importants a Madrid: explotarà en exclusiva tots els restaurants dels palaus firals d’IFEMA i es mantindrà com a principal operador de l’Aeroport de Madrid-Barajas després de guanyar el macroconcurs licitat per Aena, per un valor de més de 1.000 milions d’euros.
A l’Aeroport de San Diego, un dels principals del país amb més de 20 milions de viatgers, Areas operarà 5 nous locals, amb unes vendes previstes al voltant de 550 milions de dòlars durant els 15 anys que duri el període de concessió. La renovació de l’oferta gastronòmica s’iniciarà el pròxim mes de gener, i la companyia preveu una inversió de 18 milions de dòlars fins que entrin en funcionament a partir del 2025.
Els Estats Units, on el grup opera des del 2006, ja gestiona al voltant de 140 punts de venda a 11 aeroports i 13 àrees de servei. Aquest mercat genera actualment el 15% de la facturació global d’Areas, fet que el converteix en el tercer de més importància, darrere de la península Ibèrica i de França.
Aquest any, Areas ha adquirit també el negoci de la companyia francesa de restauració a autopistes Sighor, que li reportarà una facturació anual de 65 milions d’euros.
L’exercici 2021-2022, el grup va assolir unes vendes consolidades globals de 1.698 milions d’euros, fet que va suposar recuperar en un 90% els ingressos precovid.