L'esdeveniment s'estrenarà aquest mes d'abril a la capital catalana després d'abandonar la seva anterior ubicació, Brussel·les, que se li havia quedat petita. Es calcula que tindrà un impacte de 100 milions d'euros i reunirà 1.500 empreses.
La primera edició de SeaFood Expo Global escalfa motors amb bones previsions d’assistència. A un mes de la seva celebració, la fira de productes de mar més gran del món té reservats gairebé 40.000 metres quadrats d’espai expositiu, xifra que representa el 97% dels aconseguits en la seva última edició, fa tres anys, i encara s’estan contractant estands. L’esdeveniment ocuparà quatre pavellons de Fira Gran Via i s’espera que tingui un impacte econòmic de 100 milions d’euros a la ciutat.
Unes 1.500 empreses expositores procedents de 76 països i 59 pavellons regionals i nacionals participaran en l’esdeveniment en la seva estrena a la capital catalana. SeaFood ve de Brussel·les, la seva anterior ubicació, en la qual ha estat 27 anys, però se li ha acabat quedant petita. La fira va rebre 29.000 participants el 2019 i no concreta quants espera per a aquest any, però detalla que, de moment, vindran de 120 països diferents.
Les possibilitats de fer créixer l’esdeveniment a Barcelona van ser un dels factors que va convèncer a l’organització, Diversified Communications, per traslladar-se a Fira de Barcelona. “Vam passar per un procés llarguíssim d’avaluació. El nostre objectiu era triar un emplaçament amb un llarg recorregut de creixement futur”, ha sostingut la vicepresidenta del grup, Liz Plizga, en la presentació de la 28a edició de Seafood. Altres qüestions que es van tenir en compte va ser l’oferta hotelera, de restauració i d’oci de la ciutat, així com la seva posició en la indústria marítima. “Barcelona desperta molt interès”, ha remarcat Plizga.
Fa temps que aquest esdeveniment prepara el seu aterratge a la capital catalana. La seva estrena a Fira Gran Via estava prevista per a abril de 2021, però la irrupció de la covid va obligar a posposar els plans. “Des que van anunciar el 2019 la voluntat de venir a Barcelona s’ha treballat intensament i hem passat junts una pandèmia”, ha exposat el conseller delegat de Fira Barcelona, Constantí Serrallonga.
Malgrat tot, la pandèmia no ha acabat amb la necessitat de presencialitat per tancar negocis. “Seafood és un exemple d’aquest retorn a la normalitat, en el qual les fires s’han demostrat absolutament necessàries i útils per a sectors com aquest”, ha defensat Serrallonga. “Tothom té moltes ganes de fer negocis en persona”, ha agregat la vicepresidenta de Diversified Communications.
“Seafood és un exemple d’aquest retorn a la normalitat, en el qual les fires s’han demostrat absolutament necessàries i útils per a sectors com aquest”, defensa Serrallonga
Malgrat ja donar-se per gairebé superada, la covid continuarà estant present al saló. L’esdeveniment requerirà l’ús de mascaretes i es facilitarà la realització de test per a aquells que els necessitin en el seu desplaçament a Barcelona. El coronavirus no només continuarà afectant la celebració per les mesures que s’hauran de prendre, sinó també es farà present per una menor participació d’empreses i assistents provinents de la Xina, com també va passar al Mobile World Congress (MWC). Si en una edició prepandèmia, aquestes companyies representarien entre el 9 i el 10% de la superfície firal de Seafood, aquesta vegada s’espera una participació mínima.
Així mateix, el context geopolític es tornarà a manifestar als passadissos de Fira Gran Via. A Seafood, no podran participar les empreses russes ni bielorusses per l’atac a Ucraïna. L’organització també espera una menor assistència de companyies ucraïneses. Aquest conflicte a Europa ja es va fer evident en la celebració del MWC. En aquest cas, es va vetar el pavelló rus, però es va permetre la participació de les seves companyies.
Sinergies amb Alimentaria
Seafood arribarà després dels salons Alimentaria&Hostelco i la Barcelona Wine Week, que se celebraran la setmana que ve. “Fira té una posició important en esdeveniments d’aquesta indústria i Seafood sumarà energies. Això és clau”, ha remarcat Serrallonga. En aquest sentit, Plizga no veu aquestes altres fires com a competidores. “La indústria dels productes de mar és molt àmplia, està molt fragmentada i és molt complexa. Això justifica la necessitat de tenir la nostra pròpia fira, però són fires que es complementen l’una amb l’altra”, ha exposat Plizga.
Per això, Serrallonga ha defensat que Seafood es posicionarà dins del top 5 dels congressos que acull Fira de Barcelona. “No només és un nou esdeveniment per a Barcelona, és un de molt especial. Combina ser una fira líder amb representar una indústria molt rellevant per al nostre país”, ha indicat.
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…
Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…