Asho preveu elevar la seva facturació fins als 2,7 milions propulsada per la IA

La companyia especialitzada en codificació sanitària i tecnologia hospitalària preveu un augment del 10% de les seves vendes enguany

Altes mèdiques, informes de cirurgia, diagnòstics, visites d’urgències; són multitud de documents i informació hospitalària aquells que han de codificar-se diàriament, des de dades sobre llistes d’espera fins a informes d’ingressos i altes, passant per consultes externes. Precisament en aquesta codificació és on posa el focus l’empresa Asho, que va tancar el 2024 amb una facturació que va rondar els 2,5 milions d’euros.

De cara a enguany, la companyia catalana preveu augmentar un 10% les seves vendes, superant així els 2,7 milions d’euros. Per perseguir aquest creixement del 10%, l’empresa posarà l’accent en el seu programari, així com en la formació i, sobretot, en la intel·ligència artificial. “El de IA és el departament que més creixerà”, com expliquen la directora gerent d’Asho, Ruth Cuscó, i el director comercial de la companyia, Carlos Sevillano.

L’aplicació de la IA tindrà un efecte notable a Asho: els codificadors ja no hauran de llegir desenes d’informes amb desenes de pàgines; la IA ho farà per ells. Així, podran deixar de costat una tasca totalment manual de subratllador en mà, per passar a dedicar-se a validar allò que fa la IA. Com destaca Cuscó, aquesta revisió professional és indispensable, ja que es tracta de “dades massa sensibles com per donar-les per bons” dipositant una confiança cega en una màquina.

Aquest impuls de la IA representa “una inversió molt important i una aposta de futur; passem d’analògics a digitals”, recalca Sevillano. Per avançar en aquesta línia, set dels 27 empleats d’Asho estan focalitzats en aquest procés. La companyia preveu sumar en els pròxims mesos a tres persones més a la seva plantilla, a la qual se sumen uns 40 freelance en funció del volum de treball.

Asho mira, a més, cap a l’exterior: opera a Portugal, Andorra i Xile, i no descarta obrir-se a nous mercats pròximament. Ara per ara, se centra en consolidar la seva presència a Xile, on compta amb un partner clau, i per consolidar i expandir la seva presència a Portugal.

La companyia, que aquest any ha sumat contractes estratègics com un concurs de codificació per l’Institut Català de la Salut de més de 259.000 euros, encara el futur determinat a continuar creixent com a Asho, i no es planteja una venda de la companyia, malgrat que reben ofertes en aquest sentit: “Creiem en els nostres productes i som joves per tirar-ho endavant; avui no estem en venda”.

Els hospitals han de codificar gran quantitat d’informació.
Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

BizAway adquireix Aervio per reforçar la seva oferta de IA per a viatges de negoci

La 'scale-up' ofereix una plataforma integral de reserva i gestió de vols i allotjaments que…

15 d'abril de 2025
  • Escena

El teatre Capitol reobrirà l’any 2027 sota titularitat municipal

L'històrica sala situada a La Rambla, que va tancar l'any 2020, combinarà en aquesta nova…

15 d'abril de 2025
  • Creativitat
  • Gaudeix de Barcelona
  • Good News Barcelona

El DHub i les Tres Xemeneies de Sant Adrià acolliran el Congrés Mundial d’Arquitectura

Barcelona i el seu entorn metropolità comencen a escalfar motors per a l'esdeveniment internacional, que…

14 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Les claus per planificar Barcelona, a debat amb Laia Claverol, Albert Dalmau i Constantí Serrallonga

La pròxima sessió del cicle Moments Estel·lars, organitzat per ‘The New Barcelona Post’, aprofundirà en…

14 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

El Barcelona Sports Hub posiciona la ciutat a nivell global amb més de 500 socis

La iniciativa reuneix actors clau de l'ecosistema ‘sport tech’ de tot el món i situa…

14 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

El parc de Glòries obrirà la seva zona central el 26 d’abril

Després d'anys d'obres, la nova zona verda culmina la transformació del parc, que se celebrarà…

14 d'abril de 2025