L’assegurança de salut amplia prestacions vinculades amb la pandèmia Covid-19

La pandèmia del coronavirus ha despertat un interès creixent per l'assistència mèdica privada, amb el consegüent increment en la contractació d'assegurances mèdiques. Una demanda a l'alça a la qual les asseguradores estan donant resposta amb pòlisses innovadores adaptades a les noves necessitats de l'usuari.

La preocupació de la població per la prevenció, el diagnòstic, el tractament, la recuperació mèdica…, aspectes tots ells vinculats a la salut, s’ha incrementat amb arran de la pandèmia del coronavirus, una malaltia que s’ha sumat a les nostres vides.

La intranquil·litat ha despertat l’interès general per les pòlisses privades de cobertures mèdiques, que les asseguradores han hagut d’adaptar a les noves necessitats dels usuaris. Les dades de la patronal del sector Unespa apunten a un creixement del 5% en la contractació de pòlisses de salut el 2020, de manera que actualment 13 milions de persones tenen contractada una prestació en aquest segment, cosa que correspon al 30% de la població espanyola.

Però parlar de Covid-19 va més enllà de tenir atenció amb un tractament o una hospitalització. Altres vessants mèdiques han fet acte de presència. Després de dos anys amb mesures de rigorós control de la pandèmia, que han necessitat diverses etapes de confinament, s’han generat problemes de salut mental o física (escassetat d’activitat esportiva o adquisició de mals hàbits nutricionals, per exemple), i se n’han multiplicat un altre tipus de patologies.

En aquest escenari, l’assegurança mèdica privada està evolucionant en dues línies: digitalització i innovació i benestar i prevenció. I també en una ampliació del públic objectiu: els joves valoren més la importància de tenir resolta la seva assistència mèdica.

Per ambdues vessants, seguint en la línia d’innovar mirant el futur i sobretot responent al que demanen els clients, l’asseguradora FIATC ha renovat l’oferta de les seves pòlisses mèdiques, ha reforçat el portfoli de professionals i centres mèdics i ha ampliat les cobertures i els serveis que ofereix als clients.

Entre les noves cobertures més vinculades a la Covid-19 destaca la rehabilitació respiratòria, tan necessària després de patir el virus o una pneumònia comuna. La salut emocional i mental és un altre dels reptes de la nostra societat, també agreujat per la Covid, per la qual cosa FIATC ha reforçat el seu servei en aquesta àrea i n’ha estès la cobertura de psicologia i ha incorporat una garantia de trastorns alimentaris.

També s’ha inclòs per a cada assegurat una prova anual d’esforç, específica per a esportistes (Ergometria) i un servei de nutrició a través de l’app Nootric. Mitjançant aquesta plataforma, el client té accés a un coach que l’orienta sobre quines pautes ha de seguir per millorar la seva nutrició, amb informació, receptes, orientació, fitness… Tot en la línia de reforçar el benestar, la qualitat de vida i la prevenció de la salut per mantenir el nivell de satisfacció expressat pels seus clients, que la situen com una de les mútues més recomanades del mercat.

L’assegurança mèdica privada està evolucionant en dues línies: digitalització i innovació i benestar i prevenció

FIATC no deixa de millorar i ampliar les funcionalitats de la seva app exclusiva per a clients, premiada recentment com la segona millor del sector assegurador per l’entitat Innovació Asseguradora. L’app de FIATC integra targeta virtual d’assegurat, servei de xat i videoconferències mèdiques i accés a tots els tràmits (autoritzacions, guia mèdica, informació de pòlisses, rebuts, copagaments, pagament de rebuts amb targeta o Bizum), entre d’altres.

A més, a FIATC donen resposta amb primes competitives perquè cada cop més hi ha segments de mercat molt sensibles al preu. En aquesta línia, s’ha creat Medifiatc Start, una assegurança que ofereix accés ràpid i fàcil a serveis de salut de qualitat, especialment visites de medicina general o especialistes, proves, serveis de salut digital, telemedicina i assistència 24 hores. Aquesta agilitat comença al moment de la contractació, ja que no requereix qüestionari mèdic per a menors de 56 anys.

El benestar físic i mental ha passat a un primer pla per als assegurats. ©Emma Simpson

Amb la innovació permanent mirant a futur i sobretot responent al que els clients demanen —com ara un tracte més personalitzat—, FIATC ha llançat una campanya —vàlida fins al 14 de febrer de 2022— per als nous assegurats. La promoció consisteix en la possibilitat d’escollir entre dos mesos gratuïts o fer un estudi molecular per assegurat (major d’edat). Els estudis moleculars, a partir d’una simple extracció de sang, els fa Made of genes, una startup barcelonina, que ofereix informació personalitzada de valor perquè l’assegurat es pugui cuidar amb coneixement de les característiques. Amb la campanya, FIATC ofereix la possibilitat d’escollir entre l’estudi enfocat a fitness, per conèixer la resposta del cos als exercicis de potència, força o resistència i que proporciona estratègies d’exercici i de descans òptimes per tenir una vida saludable, evitar les lesions i maximitzar l’impacte de l’exercici físic.

Així mateix, es pot accedir a un estudi per aprendre a gestionar el pes i que proporciona respostes als dubtes més habituals dels usuaris, com quina estratègia hauria de seguir per aprimar-se? Quina quantitat de nutrients és la més adequada per a mi? Per perdre pes, quin tant exercici he de fer? Quina és l’aportació calòrica òptima per al meu cos? Per perdre pes, em funcionarà una dieta baixa en greixos o serà millor una dieta baixa en carbohidrats? Fins a quin punt tinc gana emocional? Com regulo la meva sacietat? He de conèixer i/o tenir en compte la meva despesa energètica en repòs per perdre pes?

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024