Good News Barcelona

Auge dels futbolins de luxe de RS Barcelona, que estrenarà fàbrica i preveu duplicar vendes

Amb una inversió de tres milions, l'empresa familiar de Viladecans ha iniciat les obres per traslladar-se a Olesa de Montserrat a mitjans de l'any vinent per incrementar la seva capacitat de fabricació i donar resposta al creixement exponencial de la demanda de taules de joc de luxe a Europa i els Estats Units. El projecte també preveu posicionar-se al mercat asiàtic i de l'Orient Mitjà i multiplicar per dos la facturació, fins als 10 milions d'euros el 2025.

Estan treballant en un ambiciós projecte per a un client de Dubai: la fabricació d’un futbolí que es submergirà i quedarà instal·lat a l’interior d’una piscina amb una profunditat rècord de 60 metres, i que configura el centre d’activitats de submarinisme Experience Deep Dive Dubai, a la localitat de Nad Al Sheba (Dubai). Aquest és l’últim repte que ha assumit el fabricant de taules de joc RS Barcelona, una empresa familiar ubicada a Viladecans.

La marca, que produeix futbolins, billars i taules de ping-pong, a més d’algun mobiliari auxiliar, tots amb disseny i de luxe, ha iniciat la construcció d’una nova factoria de 8.500 metres quadrats a Olesa de Montserrat, amb una inversió de tres milions d’euros, que estarà enllestida el juliol de 2022.

El trasllat de la fabricació i el magatzem es traduirà en un increment de la capacitat de producció, “que es multiplicarà per dos”, i de la plantilla, que passarà de 30 a 60 persones. També es preveu doblar els ingressos dels cinc milions d’euros actuals als 10 milions d’euros d’objectiu per al 2025. Les oficines comercials de RS Barcelona seguiran al Carrer Còrsega de Barcelona, ​​al costat del showroom-concept store que van inaugurar el 2016.

Maria Carrasco, responsable de màrqueting i portaveu de l’empresa, explica que de les instal·lacions de Viladecans surten cada dia, com a mínim, un futbolí i una taula de ping-pong i que la demanda està creixent exponencialment perquè es tracta de “taules de joc de disseny a las que hem incorporat una segona funcionalitat”. Així troben futbolins, billars o ping-pong que poden servir de taula de menjador a una casa particular, de taules per als comensals d’un restaurant, o d’escriptori per a reunions d’empresa.

La companyia preveu duplicar els ingressos dels cinc milions actuals als 10 milions d’euros el 2025

Unes utilitats que són fàcils de veure i trobar a Barcelona. Futbolins al restaurant Pura Brasa, al centre comercial Les Arenas, o al Metric Market, a les Corts; i els futbolins d’exterior que s’han col·locat als espais de treball compartit de Cloudworks a La Casa de les Punxes o al 22@ Glòries. I, entre els productes personalitzats, el futbolí de la Barça Flashship Store del FC Barcelona, on les figures dels jugadors es combinen amb personatges relatius a la cultura i les tradicions catalanes, com poden ser una pubilla, un dimoni correfoc, un templer, la Moreneta, etc.

Els jugadors personalitzats del futbolí de la Barça Flashship Store, a Barcelona.

Els germans Rafael i Sergio Rodríguez, que dirigeixen l’empresa creada pel seu pare, Rafael Rodríguez, el 1975 com una matriceria que va evolucionar amb la segona generació a partir de 2006, han fet de la innovació en producte i la col·laboració amb destacats dissenyadors d’interiors la base de la marca, reinterpretant aquestes taules de joc i incorporant-les a espais habituals en la vida diària.

El valor afegit de la marca els ha posicionat al mercat nord-americà més avesat a la gamificació de les oficines, però no en canvi als futbolins, “als inicis,  va costar introduir el futbolí, una taula de joc que no coneixien”, però ara mateix, tenen un magatzem logístic a Nova Jersey i les oficines de la delegació a Los Angeles. La marca també té presència a tot Europa, especialment al Regne Unit i França. El 95% de la producció és per a exportació.

“El concepte de gamificació de les oficines ha arribat més tard a Espanya que a altres països, on fa anys que aquest tipus de mobiliari d’oci és habitual. Tot i això, cada vegada tenim més projectes al mercat local, especialment arran de la pandèmia, quan va començar a canviar la mentalitat sobre el lloc de treball”, explica María Carrasco, portaveu de RS Barcelona, i afegeix que “les empreses estan canviant les seves oficines amb espais oberts i d’altres d’exteriors i amb una distribució i mobiliari que incita a la interrelació personal entre els seus treballadors”.

El 95% de la producció, com a mínim un futbolí i una taula de ping-pong cada dia, és per a exportació

Carrasco manifesta que també està creixent la demanda als països asiàtics i a l’Orient Mitjà “on ens estem posicionant” perquè “hi ha un mercat de luxe que s’està desenvolupant i que per una marca com la nostra és un objectiu clau per a l’expansió”.

Futbolins de la marca RS Barcelona que són taules de restaurant.

En l’àmbit de la innovació, la firma fa avenços tant en producte —té una àmplia línia de mobiliari d’interior amb taules, cadires, estanteries…— com en materials. En aquest últim segment, RS Barcelona està incorporant elements més sostenibles i amb noves prestacions. Per exemple, ha substituït la pissarra que s’usava per fabricar els billars, per fibra de ciment que no només és reciclable sinó que a més és molt més resistent als canvis de temperatura ambient.

El tret de sortida de RS Barcelona per expandir-se i internacionalitzar-se es va produir a Barcelona, el 2006, al bell mig del Passeig de Gràcia, en concret a l’antiga botiga Vinçon. Fernando Amat, copropietari de Vinçon, va aparèixer pel taller de RS Barcelona a Viladecans i es va enamorar d’un futbolí que hi havia a mig acabar. En dos dies el producte estava a l’aparador de l’establiment i es va vendre el primer futbolí RS2 de la història de la companyia, que ara té una gamma que va des dels 2.500 euros d’un futbolí estàndard als 12.000 euros que pot costar la més gran de les taules-billar d’exterior.

Una taula per jugar a ping-pong que també és una taula d’oficina.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024