Automobile Barcelona tanca les portes aquest diumenge després d’haver atret uns 360.000 assistents a Fira Montjuïc, un 20% més en comparació amb l’edició de 2021, la primera postcoronavirus. El Saló de l’Automòbil, organitzat per Fira de Barcelona, ha comptat amb la participació de més de 30 fabricants, un 40% més respecte a la passada edició, i la presentació a nivell mundial dels nous models de Cupra, Mercedes-Benz i Ebro. A més, ha tornat a coincidir amb Motoh!, saló centrat en els vehicles motoritzats de dues rodes, combinació que no succeïa des del 1999.
“Reunir més marques, més visitants i propiciar més vendes en el moment actual és de rècord entre els salons d’Europa”, valora el seu president, Enrique Lacalle. Segons una enquesta feta durant el saló, un 36% dels assistents ha visitat el saló amb la intenció de comprar-se un cotxe nou i, d’aquests, el 42% ho vol fer perquè el seu vehicle és antic o es vol adaptar a les zones de baixes emissions. “El volum de vendes generat durant aquests dies certifica que el saló és un gran dinamitzador del mercat, una cosa molt important en un país amb un parc d’automòbils tan envellit”, remarca Lacalle. Adquirir un vehicle durant els dies que dura l’esdeveniment pot suposar descomptes de fins a 8.000 euros.
Els cotxes elèctrics han estat un any més els grans protagonistes d’Automobile Barcelona, acaparant l’atenció d’uns visitants dividits entre aquells que encara no s’atreveixen a fer el canvi i els que el volen fer, però el veuen massa car. Més de la meitat dels compradors que han assistit al saló ja busca un cotxe electrificat, amb gairebé un 35% preferint un cotxe híbrid o híbrid endollable i només un 17% un completament elèctric.
Els principals dubtes que s’han sentit en el centenar d’expositors participants en la 42a edició del saló han estat els problemes derivats de la poca autonomia dels vehicles elèctrics i l’encara deficient xarxa de punts de càrrega. De fet, un 60% dels assistents ha reconegut que el desenvolupament d’una infraestructura acceptable on endollar el cotxe té un pes clau en l’elecció de compra.
Al llarg de nou dies, el saló ha reunit en uns 100.000 metres quadrats a marques com Dacia, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Renault, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tesla i Volvo, amb l’absència encara d’algunes de les grans. També s’ha produït una presència destacada de firmes locals com Baltasar, Ebro, Seat i Cupra, i la participació d’altres empreses del sector de la mobilitat com Acciona Silence, Seat Mó i Wallbox. “Automobile Barcelona 2023 retorna l’optimisme al sector aconseguint el que ningú aconsegueix: organitzar un esdeveniment que creix, que és una festa per als apassionats del motor i dona la cara per la indústria en un moment molt necessari”, conclou Lacalle.