El marketplace d’electrònica recondicionada acaba d’obrir oficina al 22@ per traslladar de París a la capital catalana la gestió del mercat espanyol
Espanya s’ha convertit en el cinquè mercat per volum de negoci per al marketplace d’origen francès Back Market, especialitzat en la venda de productes d’electrònica recondicionada. Per això, la companyia ha decidit traslladar de París a Barcelona la gestió del mercat espanyol, on va entrar ara fa cinc anys, i s’ha instal·lat a l’edifici d’oficines Wojo, al Carrer Sancho de Ávila, al barri del 22@.
Per al seu desenvolupament, Back Market contractarà unes 50 persones al llarg d’aquest any i preveu arribar als 200 empleats en el termini de tres anys, segons Nathanael Berbessou, director general de la companyia a Espanya. El grup, creat el 2004 per Thibaud Hug de Larauze, Quentin Le Brouster i Vianney Vaute, té una plantilla global de 600 persones i presència a 16 països, la major part europeus.
Barcelona serà una seu per a la pressa de decisions respecte als clients i partners industrials del grup al mercat espanyol, que se sumarà a la feina que es dur a terme a les oficines que la plataforma online té a París, Bordeus, Berlín i Nova York.
Recentment, la companyia s’ha llançat al mercat japonès i te previst fer-ho a Corea del Sud per abastar els països asiàtics, fruit del seu pla d’expansió internacional, que ha intensificat després de tancar una roda de finançament de 450 milions d’euros, liderada per Sprints Capital. El nou inversor s’ha sumat a un accionariat format per Eurazeo, Aglaé Ventures, General Atlantic i Generation Investment Management.
El director general per a Espanya explica que tenir un centre d’operacions a Barcelona permetrà “apropar-se als clients, però també col·laborar més estretament amb les industries recondicionadores d’aparells electrònics que treballen amb la plataforma de venda i serveis online”. “Tenim 1.500 indústries al nostre Marketplace, un 10% de les quals són espanyoles”, concreta Berbessou.
“El consumidor cada vegada està més conscienciat que, tot i que el preu segueix sent la seva prioritat, volen contribuir a la sostenibilitat i el medi ambient i veuen com la compra d’un producte recondicionat és una bona manera d’aconseguir-ho”, assegura el responsable de la companyia.
Aquest és també el perfil del client espanyol, “un jove de menys de 35 anys que té cura dels seus estalvis, però també del planeta”. No obstant, per la idiosincràsia del país, “també és significatiu el nombre d’usuaris de la plataforma més grans, que crec —afirma— es deu al fet que a Espanya els joves triguen més anys a independitzar-se i moltes vegades són els pares qui encara els sufraguen les despeses en electrònica”.
Amb més de sis milions de clients al món, la plataforma Back Market té previst incloure, en breu, nous serveis. Per a l’usuari final ja ha incorporat la venda directa dels aparells i la reparació dels mateixos. També vol ampliar la seva gamma de referències de producte.
Un dels principals objectius de l’empresa serà limitar encara més les taxes de fallada en tots els dispositius perquè els consumidors tinguin una alternativa sostenible a la compra de tecnologia nova. La qualitat està garantida a més per una garantia contractual de 2 anys per a totes les compres.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…