Ecosistema emprenedor

Badi perfecciona els ‘matchs’ i dispara ingressos

El Tinder per trobar company de pis comença a monetitzar serveis com la recomanació de perfils per millorar el procés de cerca i reduir el temps que es triga a trobar un nou inquilí

En una societat on cada vegada més decisions es prenen amb el mòbil, la startup barceloninaBadi ha transformat la manera d’entendre un procés tan complicat com trobar companys de pis, deixant obsolets els cartells penjats al bar de la facultat o les publicacions en un grup de Facebook. La seva aplicació permet trobar un nou inquilí a força de mirar perfils, un gest que Tinder ha fet del tot quotidià.

Després de comprovar que a la gent li agrada fer match fins i tot per trobar company de pis, l’empresa emergent ha perfeccionat el seu funcionament, monetitzant com fa Tinder el pagament per determinats serveis. Així, ha creat recomanacions personalitzades i perfils verificats, permetent que els propietaris rebin suggeriments dels usuaris amb millor puntuació mitjançant l’anàlisi de la descripció de les seves preferències i comportaments a l’aplicació.

“No som una plataforma de lloguer tradicional i, per això, no volíem operar d’aquesta manera. Aconseguir que el nostre matching es converteixi en una font d’ingressos va ser una cosa natural per als nostres usuaris”, exposa el fundador i directiu executiu de Badi, Carlos Pierre. El resultat d’introduir aquesta nova manera d’entendre la plataforma ha permès generar gairebé 20 milions de recomanacions amb un nivell de precisió del 83%, és a dir, les visites a pisos que s’organitzen són més efectives i s’eliminen les que no anaven a traduir-se en un acord. De fet, les visites s’han reduït de 25 a tres de mitjana i el temps per llogar d’un mes a menys de deu dies. I els ingressos s’han disparat un 104%.

Així mateix, Badi ha decidit provar una nova línia de negoci, expandint el seu model de negoci de pisos compartits a pisos complets. Des de gener, s’han publicat més de 10.000 pisos a l’aplicació i s’estima que aquest número es triplicarà fins a finals d’any. Amb motiu de la crisi del sector turístic provocada per la pandèmia, la startup amb seu a Barcelona també va sondejar el lloguer d’habitacions buides d’hotels.

Com a resultat dels dos primers trimestres de 2021, la companyia està preparant una nova ronda d’inversió per solidificar el seu model de negoci i continuar expandint-se. Des del seu llançament, la plataforma ha aconseguit aixecar 45 milions de dòlars en cinc rondes de finançament liderades per fons d’inversió dels Estats Units, com Goodwater Capital, amb l’obtenció d’un total de 30 milions de dòlars en l’última que va fer.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024