Banc Sabadell reorganitza la seva presència al centre de Barcelona, en sintonia amb la seva aposta per l’especialització de les oficines per oferir un servei millor als clients i en paral·lel a la seva nova estratègia per créixer en el segment de banca privada. L’entitat presidida per Josep Oliu té en marxa la creació d’una xarxa de sis grans sucursals especialitzades a l’àrea de l’Eixample que culminarà al juliol amb l’obertura d’un hub de banca privada a l’emblemàtica torre del número 407 de l’Avinguda Diagonal, que va vendre a la immobiliària Hines el desembre de 2021.
Aquest centre de referència per a les grans fortunes i per a clients amb un patrimoni superior als 100.000 euros s’ubicarà a la planta baixa i al primer pis de la torre, on fins ara hi havia una sucursal de banca universal. En aquest hub de banca privada hi treballarà un equip de 36 gestors, més una dotzena professionals de suport o de caràcter més administratiu. Serà la punta de llança per aconseguir l’objectiu que s’ha fixat Banc Sabadell de captar en un any uns 2.400 clients nous de banca privada a Barcelona. El repte per al conjunt d’Espanya és sumar fins a finals d’aquest any uns 7.200 clients addicionals en aquest exclusiu segment de mercat.
Actualment, l’equip principal de banca privada de Sabadell a la capital catalana està ubicat a les plantes 17 i 18 de la torre, unes dependències que deixaran aquest estiu, un cop finalitzin les obres de l’oficina de banca tradicional de Diagonal-Balmes, que ara es transformarà en el hub, que comptarà amb una superfície de més de 500 metres quadrats entre la planta baixa i primer pis. Al capdavant d’aquesta gran sucursal hi haurà Xavier Castells, que des del 2005 és el director territorial de banca privada de Sabadell a Catalunya.
Els clients de banca de particulars que fins ara acudien a aquesta oficina de la torre s’han derivat a la sucursal que Sabadell té a Diputació 259-263, entre Rambla Catalunya i Passeig de Gràcia, que passa a ser l’oficina de referència del banc al centre de Barcelona, amb gestors especialitzats en hipoteques, crèdits, assegurances i productes d’estalvi.
La reorganització també ha suposat traslladar l’equip especialitzat en startups que treballava des de l’oficina de la torre a la històrica sucursal de Rambla Catalunya amb Rosselló, que va ser la primera que va obrir el banc a la capital catalana, el 1970. Aquest centre ja estava exclusivament dedicat a atendre pimes i negocis i ara amplia les seves funcions en acollir els gestors de startups, que compten amb una cartera de clients integrada per més de 1.300 empreses emergents.
En paral·lel, tot el negoci de grans empreses –més de deu milions de facturació– s’ha concentrat a l’oficina que Sabadell té a l’Avinguda Sarrià amb Londres, dotada de gestors especialitzats en els diferents sectors econòmics. A més, s’ha centralitzat a la sucursal de Rambla Catalunya 73 —amb València— el servei de caixa o transaccions en efectiu, molt orientat a comerços.
Finalment, la xarxa de sucursals especialitzades es completa amb el Welcome Hub, l’oficina centrada en residents estrangers que l’entitat va inaugurar fa poc més d’un any al número 456 de l’Avinguda Diagonal i que ha tingut una gran acollida entre la comunitat de ciutadans internacionals que viuen a Barcelona. Aquesta sucursal ja suma una base de més d’11.000 clients i ha elevat de dotze a quinze el nombre de gestors l’últim any.
“Amb aquesta reorganització no tanquem res, donem una volta més al nostre model, buscant més valor per als nostres clients que, en poc més d’un quilòmetre disposen de sis oficines especialitzades en banca privada; grans empreses; pimes i startups; residents estrangers; banca universal; i servicing o servei de caixa”, expliquen des de l’entitat dirigida per César González-Bueno. En total, a Barcelona ciutat Banc Sabadell compta amb 78 oficines.
Amb l’obertura del hub de banca privada, l’entitat alliberarà les plantes 17 i 18 que encara ocupa a la torre de l’antic Banc Atlàntic. La majoria de departaments que estaven ubicats en aquest edifici es van traslladar al centre corporatiu de Sant Cugat del Vallès durant la pandèmia per estalviar costos recurrents i incrementar l’eficiència de l’entitat. També s’alliberarà la planta 4, que ara acull la seu de la direcció territorial de Catalunya, que lidera Xavier Comerma. El seu equip es traslladarà a la planta 2, per això Sabadell ocuparà únicament la planta baixa i el primer i segon pis de la nova torre Hines, a més del pis 22, que es reserva per a la presidència del banc i funcions de representació institucional.
L’objectiu de Hines és sotmetre l’immoble a una rehabilitació integral, per adaptar-lo als estàndards de qualitat actuals que demana el mercat de lloguer d’oficines. En aquest sentit, el projecte de transformació se centrarà a reconvertir la torre en un edifici sostenible que compleixi els màxims certificats en matèria de medi ambient i eficiència energètica.
Quan va negociar la venda, Sabadell va incloure una clàusula en el contracte molt important per al banc: ha blindat poder mantenir pràcticament de manera indefinida la seva marca corporativa al capdamunt de l’edifici, per la qual cosa es continuarà associant l’immoble al banc.
Nou model per conquerir les grans fortunes
Segons l’entitat, l’aposta per inaugurar el nou hub a la part inferior de la torre “s’emmarca dins de la revisió integral de la proposta de valor que Banc Sabadell ha fet per millorar el servei a tots els seus clients de banca privada, recolzant-se en l’aliança formalitzada amb Amundi“. Una de les principals novetats del nou enfocament per captar grans fortunes és que es creen dos subsegments de clients VIP amb una oferta diferenciada. Fins ara, per ser client de l’àrea de banca privada, el banc exigia un patrimoni superior als 500.000 euros, però amb la nova estratègia s’integra també els clients amb uns recursos de més de 100.000 euros i que depenien de banca personal, una àrea que desapareix. D’aquesta manera, hi haurà un segment per a patrimonis entre 100.000 euros i un milió d’euros (banca privada); i un altre per a clients amb una quantia disponible superior al milió d’euros (patrimoni).
Per atendre aquesta proposta de valor segmentada en dos públics objectiu diferents s’ha ampliat la xarxa de 175 a 482 banquers qualificats a tot Espanya i amb experiència assessorant clients des del 2018. També s’ha adoptat “una nova sistemàtica comercial, més integrada al banc per aprofitar les sinergies amb la resta d’unitats de negoci” i potenciat els recursos tecnològics disponibles.
Fins ara, a banca personal hi havia uns 300.000 clients, dels quals 63.0000 passaran al servei de banca privada en virtut del nou model. En aquesta unitat de negoci ja hi havia 30.000 clients, de manera que ara n’hi haurà 93.000. Per a finals d’aquest any, l’objectiu és captar uns 7.200 clients nous a escala nacional, fins a superar els 100.000. A Barcelona, la idea és assolir en un any uns 2.400 clients nous de banca privada.