La ciutat aspira a ser la primera a acollir aquesta iniciativa
El comerç local guanya pes a Europa gràcies a Barcelona. El Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts amb una amplíssima majoria la proposta presentada per Barcelona Comerç i Vitrines d’Europe, amb el suport d’una cinquantena d’administracions, entitats, col·legis professionals i empreses de la ciutat, per crear una Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat. Una vegada superat aquest tràmit, la Comissió Europea serà la que haurà d’acabar el procés. En aquest sentit, l’Executiu comunitari haurà de donar forma a la iniciativa, que contempla incentius i implicacions pressupostàries per a les botigues de barri, així com propostes per reduir les càrregues administratives que afronten i potenciar la seva promoció. Tot això, amb l’objectiu de garantir la seva viabilitat, ara afectada per la inflació i la popularització de competidors amb més múscul financer.
Per a Barcelona Comerç, la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat contribuirà a assegurar la supervivència d’un model de ciutat que manté la seva identitat de barri com a element de cohesió social i territorial, allunyant-se de la desertització comercial i plantant cara a la globalització, les marques omnipresents i el comerç electrònic. L’associació també valora que la iniciativa servirà per dotar als comerciants d’entitat enfront de les administracions europees.
“Hem creat una eina operativa molt potent que servirà per preservar i impulsar el patrimoni comú de les ciutats multicèntriques a Europa, un model social i de ciutat que permet unes formes de vida més humanitzades i sostenibles, les ciutats dels 15 minuts que asseguren que els seus habitants tenen tots els serveis bàsics a prop i en les que el comerç de proximitat juga un paper protagonista com a eix vertebrador”, sosté Salva Vendrell, president de Barcelona Comerç, que ha seguit en directe la votació a Estrasburg. L’han acompanyat la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona, Montserrat Ballarín, i el director general de Comerç de la Generalitat, Jordi Torrades.
La Comissió Europea també haurà de definir les bases per triar a les ciutats i pobles que podran optar a la capitalitat cada any. Es preveu que la designació suposi l’organització d’activitats informatives i formatives dirigides a la ciutadania i els comerciants per posar en valor aquesta activitat econòmica, que representa l’11,5% del valor afegit i ocupa més de 29 milions de persones a la Unió Europea.
Barcelona ja treballa per ser la primera a aconseguir-ho, amb el programa enllestit i la intenció d’iniciar els tràmits necessaris com més aviat millor. De fet, en la sessió d’aquest dimarts de l’Eurocambra, la presidenta del Comitè de Peticions, Dolors Montserrat (PP), i els eurodiputats Jordi Solé (ERC), Jordi Cañas (Cs) i Ernest Urtasun (Comuns) han advocat perquè aquesta nova iniciativa s’estreni a la capital catalana. L’Ajuntament i la Generalitat també han mostrat el seu suport. “No estalviarem esforços per aconseguir que Barcelona es converteixi en la primera capital europea del comerç de proximitat”, ha defensat el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…