Com la ciutat pot oferir activitats atractives vs. Nova York
Quan parlem de retail sempre comentem la necessitat de generar trànsit als nostres punts de venda, però, realment, si no oferim idees atractives i activitats originals, difícilment aconseguirem atreure a les persones a la ciutat i, per tant, als negocis.
Amb la nova normalitat després de la crisi de la covid-19, a Barcelona s’està debatent molt, una altra vegada, sobre les quotes de turistes que rep la ciutat cada any. Sobre aquesta qüestió i, des del meu punt de vista, si no rebem visitants, no podem crear riquesa, ni ser cosmopolites i internacionals com volem ser.
Una ciutat és atractiva quan és creadora de tendències, friendly, amable i oberta al món. Si analitzem les grans urbs mundials, com Londres, Xangai, Nova York o París, totes tenen un denominador comú: abracen als visitants, són creadores de reclams i d’activitats que fan que la ciutat estigui viva i en moviment.
Si parlem de Nova York, el shopping, la cultura dels espectacles de Broadway, o els petits barris com Little Italy o Chinatown, són el reclam que sempre ha atret gent de tot el món. Però, no s’han quedat aquí. Amb visió de ciutat, a finals de 2020, Nova York va obrir al públic el gratacel One Vanderbilt, de 427 metres d’altura, que s’ha convertit en la més recent silueta en formar part del canviant skyline. Sempre està abarrotat de curiosos, contemplant la bellesa de la ciutat.
L’any 2021 es va inaugurar també Little Island, un parc flotant en el riu Hudson per al gaudi de la població després de la pandèmia. S’hi han plantat més de 350 arbres i habilitat un amfiteatre que acull a 700 persones, a més d’una zona de gespa per fer un pícnic a l’aire lliure o prendre el sol.
Recentment, Nova York ha renovat algunes zones com Industry City a Brooklyn, que conserva alguns dels antics edificis industrials que donen al riu. Avui dia, aquest lloc és un ecosistema creatiu d’experiències que combina diferents espais: alimentació, moda, cultura i lectura en ambients amb molta ànima i personalitat local.
Industry City és una de les zones més populars. Un mini Japó, on trobem un supermercat amb productes d’aquest país, d’uns 300 m² i tota una zona de restauració japonesa. Tot està perfectament ambientat i sempre ets atès per japonesos. Tot el que tingui a veure amb el Japó que busquis i no aconsegueixis en aquest lloc, possiblement no existeix en un altre racó de Nova York.
Una ciutat és atractiva quan és creadora de tendències, friendly, amable i oberta al món. Si analitzem les grans urbs mundials, totes tenen un denominador comú: abracen als visitants, són creadores de reclams i d’activitats que fan que la ciutat estigui viva i en moviment
El districte de Meatpacking s’ha transformat i Google actualment ocupa en aquesta zona diversos edificis. Des de fa uns anys va començar una remodelació que ha pres impuls, gràcies, entre altres coses, a l’organització de festivals i fires que van ajudar a atreure vianants cap a aquesta àrea industrial.
La fusió de moda i gastronomia és una realitat en els aparadors de Nova York per a marques com Ralph Lauren. La seva experiència Ralph’s Coffee, un espai amb terrassa que està dins de la botiga, convida, una vegada acabat el cafè, a fer algunes compres.
El co-branding sport fashion és una altra tendència que funciona. La col·lecció càpsula de la firma de moda Michael Kors i Ellesse és una línia retro athleisure que es deixa veure en els aparadors de la ciutat durant les últimes setmanes.
Nova York continua creant tendències que veurem en el futur en altres ciutats del món, i Barcelona, podria emular-la en aquest sentit creant reclams culturals, comercials i d’oci, sigui impulsant obertures atractives o activitats.
La nostra ciutat ho té tot: presenta una àmplia oferta de shopping cultura, teatre, mar, muntanya, i sobretot, gastronomia per a dur-ho a terme. Aquests són valors estàndard que podem fomentar amb inversió, donant vida a la ciutat i als barris, treballant amb els centres comercials i els seus 40 mercats. Si no generem reclams, els visitants no vindran i els barcelonins no tindran motius per a gaudir de la seva ciutat. D’aquesta manera, no podem créixer i evolucionar.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…