Barcelona desenvolupa la seva ‘app’ pública per demanar taxis

Picmi Taxi estarà disponible després de l'estiu i donarà accés als 10.000 vehicles que operen a la ciutat i la seva àrea metropolitana. El nou servei desenvolupat per l'AMB i l'Imet no permetrà pagar la carrera a través del mòbil ni reservar amb antelació.

Les administracions públiques volen competir amb aplicacions com Uber, Cabify i FreeNow. L’Institut Metropolità del Taxi (Imet) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han desenvolupat una aplicació que permetrà demanar un taxi a través del telèfon mòbil, sense haver d’esperar al carrer a què passi un i poder aixecar la mà per demanar-lo. Tindrà un cost de 300.000 euros, finançats en bona part pels fons Next Generation.

Es respon així a una de les principals reivindicacions dels taxistes de la ciutat, que demanaven modernitzar-se des de fa anys, amb l’objectiu de poder competir amb les noves empreses que havien irromput en el camp de la mobilitat urbana. “No existeix cap altra aplicació 100% pública com aquesta a Espanya”, remarca Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, l’associació més representativa del sector. “Ni tan sols a nivell internacional hi ha una solució tecnològica que contempli una casuística tan concreta com és demanar un taxi de manera digital al carrer”, assenyala el director tècnic d’AMB informació i Serveis, Ramon Pruneda.

La nova aplicació, que es dirà Picmi Taxi, estarà disponible després de l’estiu i el seu funcionament serà similar al d’altres apps per demanar taxis que funcionen a Barcelona, com Taxi Ecològic, FreeNow o Uber. Per poder utilitzar aquest nou servei, els usuaris hauran de descarregar-se —si no la utilitzen ja— l’aplicació mòbil metropolitana AMB Mobilitat. A través d’ella, es podrà accedir al servei Picmi Taxi.

Una vegada dins, només s’haurà de demanar el taxi. L’aplicació geolocalitzarà a l’usuari i l’informarà del taxi que es troba més a prop, així com li donarà un preu orientatiu del trajecte. S’inclourà l’opció de demanar taxis adaptats o de més capacitat. Una de les mancances de la nova app pública és que no es podran fer reserves de taxis per a dies o hores concrets ni pagar a través d’ella. Això últim implicaria problemes de competència amb la resta d’apps, tenint en compte que seria una institució pública la que assumiria la transacció.

Picmi Taxi també informarà als usuaris de les parades de taxi que té al seu voltant, indicant quants vehicles estan disponibles i el temps que es triga fins a arribar a elles. Precisament, el desenvolupament del nou servei es veurà acompanyat de l’ampliació de la xarxa de parades de taxi de la ciutat. Actualment, hi ha unes 275 a Barcelona, xifra que puja fins a les 376 en tota l’àrea metropolitana. A totes aquestes, se sumaran 200 microparades, una mica més petites que les actuals però que oferiran el mateix servei. En aquests nous espais, els taxistes podran estacionar a l’espera de rebre una comanda de Picmi Taxi i tindran prioritat perquè se’ls hi assigni.

Un millor servei

Tota la flota, més de 10.000 vehicles, s’haurà de donar d’alta en aquest nou servei, ampliant l’oferta digital per desplaçar-se per Barcelona, tenint en compte que només la meitat dels taxis metropolitans estan adherits a una radioemissora o app. Per això, administracions i taxistes veuen en Picmi Taxi una manera de guanyar eficiència a l’hora d’oferir el servei, reduint tant l’espera que fan els usuaris per trobar un taxi com la circulació que fan els conductors per buscar clients.

Picmi Taxi permetrà ampliar l’oferta digital per desplaçar-se per Barcelona, tenint en compte que només la meitat dels taxis metropolitans estan adherits a una radioemissora o app

“Els taxis metropolitans efectuen 660 milions de quilòmetres per any i gairebé la meitat d’aquests es fan buits”, subratlla el vicepresident de Mobilitat de l’AMB, Antoni Poveda. “És un salt qualitatiu molt important per al sector perquè el 100% dels vehicles disposaran d’aquesta funcionalitat i serà molt més fàcil trobar un de forma més ràpida”, afegeix la presidenta de l’Imet, Laia Bonet.

Álvarez d’Élite Taxi, qui agraeix l’impuls que l’exregidora de Mobilitat de Barcelona Rosa Alarcón va donar a aquest projecte, assenyala que, incorporant-se a l’aplicació AMB Mobilitat, els taxistes estaran disponible per als seus 175.000 usuaris actius, dels quals més de 45.000 la fan servir diàriament. “Així no comencem de 0”, remarca. AMB Mobilitat integra tots els serveis de transport públic de la metròpolis de Barcelona, com l’autobús, el metro, Rodalies, Ferrocarrils (FGC) o el tramvia, així com el servei metropolità de bicis elèctriques e-Bicibox.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024