La infraestructura s'acompanyarà amb la nova app pública per demanar un taxi des del mòbil, una iniciativa pionera que estarà disponible després de l'estiu
A partir d’ara, ja no caldrà estar esperant al carrer per trobar un taxi lliure. L’Ajuntament està desplegant una xarxa de microparades per garantir que tots els barcelonins tenen a prop un punt en el qual sempre hi haurà vehicles disponibles, la qual cosa també servirà per reduir els viatges en buit que fan els taxistes quan volen trobar usuaris. El consistori continua així la seva aposta per fer més eficient aquest servei i evitar que quedi enrere enfront de les noves opcions de mobilitat que han sorgit en els últims anys. Les noves microparades es complementaran amb l’app pública per demanar taxis, que es preveu que estigui operativa després de vacances.
La xarxa de microparades s’ha començat a desplegar aquest estiu, amb la previsió de tenir les primeres 50 de cara a l’octubre, distribuïdes pels deu districtes de la ciutat. A la trama Cerdà, hi haurà una microparada a un màxim de 120 metres de distància.
De moment, se n’han pintat vuit, que ja han entrat en funcionament. Amb una capacitat per a entre dos i quatre taxis, aquestes primeres microparades estan situades als carrers de Llançà, Cardedeu, Cinca, Garigliano, Alfons el Magnànim, Fluvià i la Rambla Guipúscoa —amb dues microparades—. De cara a finals d’any, se’n sumaran 140 més, amb la seva ubicació encara per definir.
Les microparades es combinaran amb les parades tradicionals, que tenen més capacitat per a l’estacionament de vehicles i estan més concentrades en els barris centrals de la capital catalana. Amb les 273 parades de taxi actuals, que arriben fins a les 372 en el conjunt de l’àrea metropolitana, se superaran els 500 punts en els quals anar a buscar un taxi, entre parades i microparades.
L’objectiu d’aquesta nova infraestructura consisteix a assegurar que tots els barcelonins disposen d’una parada o microparada de taxis a prop, independentment d’on es trobin. “Anirem generant una xarxa capil·lar per tota la ciutat perquè allò que volem és acostar el servei de taxi a la ciutadania i la millor manera de fer-ho és donar seguretat d’on es poden trobar”, sosté la regidora de Mobilitat, Laia Bonet.
També ha de servir per canviar la manera que s’acostuma a utilitzar per buscar un taxi, deixant enrere les esperes al carrer fins que en passa un que circula lliure. “Es vol facilitar als usuaris que vagin directament a les parades a buscar un taxi i que no hagin d’anar pel carrer, ni el taxista ni l’usuari. Bàsicament, perquè això el que fa és omplir els carrers de cotxes buits, provocant unes emissions que ens podem estalviar”, exposa el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. Malgrat aquesta nova facilitat, es podrà continuar agafant un taxi quan un se’l trobi sense ocupants per la via.
“Volem acostar el servei de taxi a la ciutadania i la millor manera de fer-ho és donar seguretat d’on es poden trobar”, sosté Laia Bonet
Per als taxistes, suposarà un estalvi de combustible, una qüestió clau en el context actual de preus del combustible disparats. “Ara, circular buit és una ruïna”, resumeix Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, l’associació més representativa del sector. Segons càlculs de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), els taxis efectuen 660 milions de quilòmetres anuals i en gairebé la meitat van buits. Amb les microparades, també es contribuirà a reduir la congestió.
Al mateix temps que s’està desplegant la nova xarxa de microparades, s’està enllestint la posada en marxa d’una nova app pública que ha de servir per demanar taxis a través del mòbil, una iniciativa pionera a tot Espanya. La nova aplicació, que es dirà Picmi Taxi, tindrà un funcionament similar al d’altres apps per demanar taxis que funcionen a Barcelona, com Taxi Ecològic o FreeNow.
La nova aplicació pública tindrà un funcionament similar al d’altres apps que funcionen a Barcelona, com Taxi Ecològic o FreeNow
Per poder utilitzar aquest nou servei, els usuaris hauran de descarregar-se l’aplicació mòbil metropolitana AMB Mobilitat. A través d’ella, es podrà accedir al servei Picmi Taxi. Una vegada a dins, només s’haurà de demanar el taxi. L’aplicació geolocalitzará a l’usuari i l’informarà del taxi més pròxim, així com li facilitarà un preu orientatiu del trajecte. Tota la flota de taxis metropolitans, més de 10.000 vehicles, s’haurà de donar d’alta en aquest nou servei, la qual cosa permetrà reduir els temps d’espera. Una de les mancances de la nova app pública és que no es podran fer reserves de taxis per a dies o hores concrets ni es podrà pagar a través d’ella.
Picmi Taxi també informarà els usuaris de les parades de taxi més pròximes, indicant quants vehicles hi ha disponibles i el temps que es triga a arribar-hi. En aquests espais, els taxistes podran estacionar-hi a l’espera de rebre una comanda de Picmi Taxi i tindran prioritat perquè se’ls hi assigni.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…