Els retailers sabem que Barcelona sempre ha estat una ciutat ben dinàmica, però enguany, la Copa de l’Amèrica ha aconseguit elevar-la a un nou nivell d’entusiasme i energia. Des del 22 d’agost, la ciutat s’ha convertit en l’epicentre mundial de la vela, i el sector retail ha respost a aquest esdeveniment de manera espectacular, creant una experiència per als residents i els 2,5 milions de visitants que s’esperen fins al 20 d’octubre.
Els eixos comercials de Barcelona han demostrat que saben adaptar-se a les grans ocasions, oferint una àmplia varietat d’experiències efímeres que connecten el comerç amb l’emoció de l’esdeveniment. El resultat és un escenari on allò cultural, gastronòmic i comercial s’entrellacen, per crear un ambient que va més enllà de la competència esportiva.
Un Race Village que es converteix en el cor del retail
El Race Village, situat al Moll de la Fusta, ha estat un dels epicentres d’aquesta celebració, amb més de 25.000 metres quadrats que han ofert la possibilitat de seguir les regates en viu i gaudir d’experiències. Els retailers han sabut aprofitar aquest espai, i marques com Louis Vuitton i Coca-cola han instal·lat pop-ups que han enriquit l’oferta per als visitants. Des de simuladors de vela fins a jocs interactius, tots hem buscat oferir alguna cosa més, alguna cosa que faci que aquesta Copa de l’Amèrica sigui una experiència memorable.
La moda també ha tingut el seu espai destacat. Maui Jim, una marca icònica d’ulleres, s’ha instal·lat al Port Vell amb un pop-up de 40 metres quadrats on els amants de la moda i els esports nàutics poden descobrir les últimes tendències en ulleres de sol.
Gastronomia: un aliat infal·lible
Si hi ha alguna cosa que els barcelonins i visitants gaudeixen és el bon menjar, i la Copa de l’Amèrica no ha decebut. Dins del Race Village oficial, xefs de renom com Nandu Jubany, Jordi Esteve, de Nectari, i Albert Raurich, de Dos Pebrots, al costat de restaurants guardonats com La Mundana, Per Feina i Babula, han creat una oferta gastronòmica que satisfà tots els paladars. En el món del retail, sabem que la gastronomia és un aliat clau per atreure i fidelitzar al nostre públic, i aquest esdeveniment ha estat la plataforma ideal per a exhibir la rica diversitat culinària de la nostra ciutat.
El retail té la capacitat d’adaptar-se, innovar i ser part dels grans esdeveniments que transformen la nostra ciutat
Els mercats municipals també han jugat un paper fonamental, connectant la tradició amb la modernitat. Propostes com el Tasta’m Mar i Mercats al Mercat de Santa Caterina i la Fideuà Popular al Mercat de la Barceloneta han apropat l’essència del mar als barris de Barcelona.
La Boqueria s’ha unit a l’esperit de la Copa de l’Amèrica oferint menús especials, creats per tots els establiments del mercat en col·laboració amb Moët & Chandon, demostrant com la ciutat s’ha bolcat per a convertir la competició en un esdeveniment per a tots.
Aquesta iniciativa aposta per la gastronomia de proximitat i la qualitat del producte fresc, reflectint l’autèntica essència i passió del mercat. Els ingredients utilitzats per a l’elaboració d’aquests menús, procedeixen dels diversos llocs de La Boqueria, reforçant la històrica col·laboració entre els venedors i restauradors.
Els eixos comercials de Barcelona han demostrat que saben adaptar-se a les grans ocasions
No podem passar per alt l’impacte econòmic que la Copa de l’Amèrica té a Barcelona. La Universitat Pompeu Fabra va estimar un impacte de 1.115 milions d’euros, una xifra que reflecteix com el comerç, l’hostaleria i els serveis han sabut adaptar-se i maximitzar aquesta oportunitat. Per nosaltres, els retailers, això significa un augment de les vendes, la possibilitat de consolidar les nostres marques i reforçar la relació amb els nostres clients, tant locals com visitants.
La lliçó que ens deixa la Copa de l’Amèrica
La Copa de l’Amèrica ens ha deixat una gran lliçó: el retail té la capacitat d’adaptar-se, innovar i ser part dels grans esdeveniments que transformen la nostra ciutat. Hem demostrat que, quan ens alineem amb l’energia d’un esdeveniment tan important, podem oferir experiències que van molt més enllà del que un espera en entrar a una botiga o restaurant. A Barcelona, el retail pot ser part de la vida de la ciutat.