Barcelona Comerç, en nom de l'associació europea Vitrines d'Europe, ha presentat la petició al Parlament Europeu per a la creació de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat i que la ciutat en sigui la primera seu l’any vinent
L’entitat Barcelona Comerç ha presentat aquest dijous el projecte de la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat i la candidatura de Barcelona per convertir-se en la primera ciutat a acollir-la el 2023. Una proposta que ha fet arribar oficialment al Parlament Europeu a través de Vitrines d’Europe, l’Associació Europea de Comerciants de Proximitat.
La iniciativa planteja que anualment una ciutat diferent albergui un programa d’accions i activitats informatives, divulgatives i formatives dirigides a la ciutadania i als comerciants amb l’objectiu de posar en valor el comerç de proximitat. També defensa que contribuirà a la consciència col·lectiva de la importància del comerç local en l’àmbit econòmic i social de les ciutats.
Presidida per Salva Vendrell, Barcelona Comerç defensa que la capital catalana té els atributs i la força per ser la primera gran capital que aculli aquesta capitalitat l’any vinent i que cal dur a terme la idea com un projecte de ciutat, de país i d’Estat, una veritable causa comuna europea.
Els representants del 23 eixos comercials agrupats a Barcelona Comerç consideren que la ciutat mereix ser la pionera de la iniciativa perquè té un comerç que contribueix a la identitat de la urbs. Defensen que el comerç esdevé espai de relació per a la ciutadania, que facilita la cohesió social entre els veïns i veïnes del territori i que preserva la riquesa i diversitat econòmica dels barris de la ciutat.
En aquest sentit, la designació de la capitalitat vol ser una eina per a les ciutats i per al sector per preservar la identitat europea, pel que fa a la forma de viure, la manera de comprar, de consumir i de ser de les nostres ciutats.
Barcelona Comerç defensa que la ciutat mereix ser la pionera de la iniciativa perquè té un comerç que contribueix a la identitat de la urbs
Entre els seus arguments també consten les referencies al context actual: “En la represa econòmica i social requerida en aquests moments, cal un impuls a l’economia de proximitat, molt vinculada als barris i municipis i als valors de cohesió social que avala el comerç local”.
“Volem allunyar la desertització comercial, afeblir els impactes negatius d’un comerç electrònic de grans plataformes i defensar, també, els drets de consum, amb més i millor informació”, ha explicat el president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell, quan aquest dijous ha donat a conèixer la idea a representants institucionals, societat civil i entitats. La iniciativa té el suport de la Generalitat, del Govern espanyol, l’Ajuntament de Barcelona i de tots els grups polítics de l’Eurocambra.
Entre les línies d’actuació prioritàries per a cada ciutat que assumeixi anualment la Capitalitat del Comerç de Proximitat: garantir i preservar la identitat de les ciutats europees; consolidar el comerç local com la base del comerç europeu; aconseguir el reconeixement per al comerç de proximitat europeu com a facilitador d’una autonomia estratègica oberta; aterrar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS); digitalitzar de forma constructiva i no destructiva; refermar el compromís pels Drets del Consum dels europeus i europees; i estendre la referència del comerç de proximitat a la totalitat d’Europa i més enllà de la UE.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…