Entrevistem Valeria Andrade, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global, Barcelona 2040, consultora a Anteverti i especialista sènior de congrés per a l'Smart City Expo World Congress
The New Barcelona Post inicia amb aquesta entrevista a Valeria Andrade una sèrie mensual de converses amb joves directius que participen en el Barcelona 2040, el programa de lideratge i ciutat que imparteix Barcelona Global. L’objectiu és que aquesta nova generació de líders ens comparteixin la seva visió sobre la Barcelona del futur a què aspiren, així com les seves propostes d’impacte per a la millora de la ciutat.
— Què esperes de la Barcelona de l’any 2040?
— Crec que el creixement de la ciutat portarà a Barcelona a la realitat metropolitana, assemblant-se cada vegada més a les grans urbs a les quals tant aspirem en termes de dimensions. De totes maneres, el 2040 espero viure en una Barcelona transformada, que sigui referent en sostenibilitat, inclusivitat, innovació i creativitat, però mantenint aquesta essència que la fa un lloc únic.
— Amb quina ciutat compararies Barcelona?
— Actualment, s’estan duent a terme projectes estratègics de futur que posicionen Barcelona al costat d’altres grans ciutats europees: el pla de les Superilles i l’adaptació de la ciutat per tenir més espais verds i lliures de trànsit va en sintonia amb la idea de la ciutat dels 15 minuts de París; o la Ciutadella del Coneixement com un node de coneixement, divulgació, investigació i innovació també s’ha impulsat a llocs com Oslo, amb l’Oslo Science City.
— A quin model de ciutat creus que s’hauria d’assemblar Barcelona?
— Barcelona hauria d’adoptar el seu propi model de ciutat, adequant les bones pràctiques a les seves característiques i reptes propis. Per exemple, repensar l’economia del visitant com ho està fent Amsterdam, però també apostar per anar un pas més enllà en la digitalització dels serveis de la ciutat, com ho fa Seül, per ser una Smart and Inclusive City.
— Quin és repte principal que ha de resoldre Barcelona els pròxims anys?
— Crec que el tema de l’habitatge és una assignatura pendent des de fa temps. Podem apostar per noves estratègies de futur, per nous sectors econòmics, però si no som capaços d’oferir opcions d’habitatge assequible per als ciutadans, sempre ens acabarem quedant enrere.
— Quin creus que ha de ser el paper de les noves generacions i la seva implicació en el desenvolupament de la ciutat?
— Les noves generacions hem de recobrar l’esperança perduda i reactivar l’ànima de la ciutat. Des de conèixer Barcelona, els seus barris, els museus, els teatres, els parcs, els restaurants, fins a implicar-nos en poder-la fer millor. En una època en què predomina l’individualisme, no podem perdre aquest esperit de col·laboració que ens ha portat a crear i impulsar els millors moments de la nostra història.
— Per quins sectors empresarials creus que ha d’apostar Barcelona?
— Crec que l’aposta per la innovació i l’emprenedoria que s’està fent des de fa temps estan posicionant Barcelona en una lliga on potser fa uns anys pensàvem que no hi teníem lloc. Podem continuar demostrant el nostre potencial en sectors com la ciència i el coneixement, les indústries creatives o altres economies d’impacte, per continuar atraient talent i negoci.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…