“Barcelona ha de prendre el seu camí”

Daniel Senserrich Guitart, responsable comercial a la ciutat de Barcelona de Vila Viniteca, una de les empreses de distribució de vins més destacades a nivell europeu, amb més de 10.000 referències de tot el món i també una suma important de destil·lats

The New Barcelona Post conversa aquest mes amb Daniel Senserrich Guitart, un dels joves directius que participen al Barcelona 2040, el programa de lideratge i ciutat que imparteix Barcelona Global. L’objectiu d’aquesta sèrie d’entrevistes és que aquesta nova generació de líders ens comparteixin la seva visió sobre la Barcelona del futur a què aspiren, així com les seves propostes d’impacte per a la millora de la ciutat.

— Què esperes de la Barcelona de l’any 2040?

— M’agradaria poder contribuir a crear una ciutat on la feina i la vida personal siguin encara més compatibles i on hi hagi un ecosistema millor entre els diferents sectors que conformen la societat actual de la ciutat i els que encara han d’arribar. Hem de fer millores en punts com: la circulació als carrers, l’aeroport i el port, l’habitatge, la conciliació familiar, el transport públic i les activitats a la ciutat. Per això, hem d’aconseguir que entitats públiques i privades s’entenguin més i treballin més de bracet en lloc de posar-se traves i obstacles entre ells. L’oportunitat hi és amb el canvi de generacions; hem de trobar aquest equilibri per fer de Barcelona una ciutat encara millor, amb oportunitats tant per les famílies com per les empreses. Espero poder viure en una ciutat on la gent vulgui venir i deixi de banda tota aquesta informació falsa que genera mal estar. Només aconseguirem aquesta visió de ciutat si entre tots hi posem de la nostra part i hi creiem.

— Amb quina ciutat compararies Barcelona?

— Per mi Barcelona no es pot comparar amb altres ciutats. Hem de prendre el nostre propi camí i fer-ho de la millor manera. Sí que podem mirar diferents aspectes que triomfen a altres ciutats per aplicar-los a Barcelona, però sempre tenint en compte les nostres condicions. Quan parlo de Barcelona amb gent de tot el món, sempre veus la seva cara de sorpresa i curiositat. Això és degut a la nostra història i els èxits de tants anys que han posat Barcelona en una posició privilegiada al mapa.

— A quin model de ciutat creus que s’hauria d’assemblar Barcelona?

— Barcelona ha de retrobar el rumb en aquest mar que hem viscut els darrers anys. Tants canvis i pensaments de gent que més que fer gran Barcelona s’han volgut fer grans ells i, per mi, això no és Barcelona. Hem de pensar quins punts forts tenim i aprofitar-los. Alguns poden ser: la nostra geolocalització, la nostra gastronomia, el nostre clima i els nostres recursos per atraure talent de nivell mundial a treballar a Barcelona, però també retenir-lo perquè se sentin com si portessin tota la vida aquí. No cal entendre de fronteres, sinó d’una globalització ben gestionada.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024