Good News Barcelona

Barcelona invertirà 12 milions en un pla de promoció turística centrat en la cultura

La capital catalana vol situar la cultura com a eix principal dels atractius de la ciutat per tal d'aconseguir un visitant de més valor afegit. Turisme de Barcelona posarà l'èmfasi en el mercat americà i en el sud-est asiàtic i també vol incrementar en un 15% els visitants nacionals.

Barcelona es prepara per reactivar el seu principal motor econòmic en un escenari postpandèmic. El consorci publicoprivat Turisme de Barcelona ha aprovat un nou pla de promoció de la ciutat que contempla una inversió de 12 milions d’euros en dos anys. L’objectiu de Turisme de Barcelona en aquesta nova etapa és centrar-se en la cultura, és a dir, en atraure visitants que vulguin gaudir dels equipaments i de la producció cultural de la ciutat, del seu disseny i arquitectura, de la Barcelona literària o de la Barcelona del cinema.

El repte és afavorir l’arribada d’un turisme de més valor afegit que gasti més a la destinació i que sigui més sostenible i respectuós amb la ciutat. En aquest sentit, per situar la cultura com a eix principal dels atractius, Turisme de Barcelona preveu fomentar la celebració de grans esdeveniments que posin a la capital catalana en el mapa mundial de la cultura.

“Es tracta de posar en valor aquells trets que ens diferencien i la cultura, la creativitat, la innovació han estat sempre elements característics inherents a la ciutat de Barcelona. S’ha de recuperar aquest esperit”, ha explicat la directora del consorci, Marian Muro.

El pla d’acció de Turisme de Barcelona vol ser més selectiu a l’hora de definir els mercats exteriors on anar a buscar turistes per assegurar que siguin “clients de valor que deixin diners a la ciutat“. També es redefinirà l’estratègia de màrqueting per intentar definir millor el relat o els atributs que la ciutat vol projectar. “Es tracta de poder controlar nosaltres el relat, definir com volem ser reconeguts al món, anant a buscar el client que interessa”, ha argumentat Muro.

Barcelona vol dirigir-se a un visitant de més valor afegit. ©Vicente Zambrano

Un cop es pugui recuperar la llibertat de moviments i es redueixin les actuals mesures restrictives per controlar la pandèmia, l’objectiu de Turisme de Barcelona és incrementar en un 15% els visitants procedents de la resta d’Espanya, “que s’han anat perdent any rere any i que ens interessen per la seva proximitat”. Així, es vol activar un pla específic per atraure visitants nacionals interessants en la cultura, la gastronomia i la Barcelona marítima.

També es posarà el focus de promoció en el mercat europeu, però “la gran aposta de Barcelona —destaca el consorci— ha de ser pels mercats del sud-est asiàtic i americà”. “Es preveu que el sud-est asiàtic sigui el gran mercat del segle XXI i Barcelona ha d’estar preparada per tenir d’aquí a tres o quatre anys una posició de lideratge“, emfatitza la institució que presideix Eduard Torres.

El nou pla 2021-2022 de Turisme de Barcelona també preveu impulsar el co-màrqueting i una política d’aliances entre empreses per tal de poder intensificar l’acció promocional. Per aquest exercici, el consorci ha aprovat un pressupost de 20,6 milions d’euros.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Bizbarcelona proposa eines per accelerar negocis amb 120 activitats

L'esdeveniment reunirà 150 experts i 70 empreses i entitats amb recursos per a pimes, comerços…

17 d'octubre de 2024
  • Baco Boca

El restaurant Arcano proposa catar i assaborir la història del Born

El local, ubicat al cor del barri barceloní, ofereix als seus comensals una experiència única…

17 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La reforma de Fira Montjuïc avança amb la selecció dels 15 estudis d’arquitectura finalistes

Els despatxos tenen fins al febrer per presentar les propostes, amb la previsió d'anunciar els…

17 d'octubre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Palau Güell, 40 anys com a Patrimoni Mundial per la UNESCO

El proper 2 de novembre farà 40 anys que la UNESCO va reconèixer el valor…

16 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

CriteriaCaixa ven Saba a la belga Interparking

L'operació permetrà crear el grup més gran d'aparcaments d'Europa, amb seu a Brussel·les i oficines…

16 d'octubre de 2024
  • Ecosistema emprenedor

El BSC amplia la cartera de ‘spin-off’ amb Galtea

L'empresa derivada del supercomputador vol fer arribar la IA generativa a les empreses d'una manera…

16 d'octubre de 2024