Good News Barcelona

Barcelona invertirà 12 milions en un pla de promoció turística centrat en la cultura

La capital catalana vol situar la cultura com a eix principal dels atractius de la ciutat per tal d'aconseguir un visitant de més valor afegit. Turisme de Barcelona posarà l'èmfasi en el mercat americà i en el sud-est asiàtic i també vol incrementar en un 15% els visitants nacionals.

Barcelona es prepara per reactivar el seu principal motor econòmic en un escenari postpandèmic. El consorci publicoprivat Turisme de Barcelona ha aprovat un nou pla de promoció de la ciutat que contempla una inversió de 12 milions d’euros en dos anys. L’objectiu de Turisme de Barcelona en aquesta nova etapa és centrar-se en la cultura, és a dir, en atraure visitants que vulguin gaudir dels equipaments i de la producció cultural de la ciutat, del seu disseny i arquitectura, de la Barcelona literària o de la Barcelona del cinema.

El repte és afavorir l’arribada d’un turisme de més valor afegit que gasti més a la destinació i que sigui més sostenible i respectuós amb la ciutat. En aquest sentit, per situar la cultura com a eix principal dels atractius, Turisme de Barcelona preveu fomentar la celebració de grans esdeveniments que posin a la capital catalana en el mapa mundial de la cultura.

“Es tracta de posar en valor aquells trets que ens diferencien i la cultura, la creativitat, la innovació han estat sempre elements característics inherents a la ciutat de Barcelona. S’ha de recuperar aquest esperit”, ha explicat la directora del consorci, Marian Muro.

El pla d’acció de Turisme de Barcelona vol ser més selectiu a l’hora de definir els mercats exteriors on anar a buscar turistes per assegurar que siguin “clients de valor que deixin diners a la ciutat“. També es redefinirà l’estratègia de màrqueting per intentar definir millor el relat o els atributs que la ciutat vol projectar. “Es tracta de poder controlar nosaltres el relat, definir com volem ser reconeguts al món, anant a buscar el client que interessa”, ha argumentat Muro.

Barcelona vol dirigir-se a un visitant de més valor afegit. ©Vicente Zambrano

Un cop es pugui recuperar la llibertat de moviments i es redueixin les actuals mesures restrictives per controlar la pandèmia, l’objectiu de Turisme de Barcelona és incrementar en un 15% els visitants procedents de la resta d’Espanya, “que s’han anat perdent any rere any i que ens interessen per la seva proximitat”. Així, es vol activar un pla específic per atraure visitants nacionals interessants en la cultura, la gastronomia i la Barcelona marítima.

També es posarà el focus de promoció en el mercat europeu, però “la gran aposta de Barcelona —destaca el consorci— ha de ser pels mercats del sud-est asiàtic i americà”. “Es preveu que el sud-est asiàtic sigui el gran mercat del segle XXI i Barcelona ha d’estar preparada per tenir d’aquí a tres o quatre anys una posició de lideratge“, emfatitza la institució que presideix Eduard Torres.

El nou pla 2021-2022 de Turisme de Barcelona també preveu impulsar el co-màrqueting i una política d’aliances entre empreses per tal de poder intensificar l’acció promocional. Per aquest exercici, el consorci ha aprovat un pressupost de 20,6 milions d’euros.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024