Barcelona vol donar suport a les empreses emergents de la ciutat i potenciar el seu creixement per accelerar el procés de reactivació econòmica. A Catalunya hi ha més de 1.500 startups que ocupen a unes 16.900 persones; gairebé el 80% es troben a l'àrea metropolitana de Barcelona.
L’Ajuntament de Barcelona ha fet un pas més en la seva aposta per consolidar la capitalitat digital de Barcelona i el seu ecosistema emprenedor amb l’anunci d’una inversió de fins a un màxim de deu milions d’euros en fons de capital risc privats. L’objectiu és impulsar la inversió en startups i preservar la seva competitivitat davant els efectes de la crisi provocada per la pandèmia, tenint en compte que el sector digital és un dels que millor l’està suportant i, fins i tot, està creixent.
“Les administracions també podem ser emprenedors”, ha defensat el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni. A través de la iniciativa Barcelona Accelera, gestionada per Barcelona Activa, el consistori vol llançar un missatge al sector digital de la ciutat: “Val la pena que els fons locals creixin i s’arrisquin, i al costat d’aquestes decisions hi haurà una part de l’àmbit públic que farà el mateix”.
La inversió de deu milions té un horitzó temporal de deu anys i es repartirà entre sis fons d’inversió, que hauran de tenir seu a Barcelona i estar en fase de constitució o ampliació de capital. A més, s’hauran de comprometre a invertir almenys tres vegades l’import destinat per l’Ajuntament, que mai serà l’inversor principal i, com a màxim, tindrà una participació del 10%.
Els fons seleccionats hauran d’invertir en empreses emergents de la ciutat i la seva àrea metropolitana i formar part de sectors estratègics per a Barcelona com l’economia digital, les indústries creatives, l’economia verda, la indústria 4.0, la salut, l’esport, l’alimentació i l’economia blava. També es tindrà en compte que els fons donin suport a startups fundades per dones o amb presència de dones a l’equip directiu.
Aquesta inversió per part del consistori té dos precedents a Barcelona. El primer va ser la creació de la societat Barcelona Emprèn l’any 2000, que va impulsar empreses com Fractus, una spin-off de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que feia servir el disseny de la carcassa dels mòbils com a antena fractal. Barcelona Emprèn va ser pionera perquè en aquell moment no hi havia operadors de capital risc ni a Catalunya ni a Espanya que invertissin en empreses emergents innovadores. El segon va ser la participació del consistori l’any 2009 en el fons Nauta III de la gestora Nauta Capital. Un dels seus casos d’èxit va ser l’empresa emergent Social Point, dedicada al desenvolupament de jocs i aplicacions de franc per a mòbils.
El finançament de projectes és una de les tres potes de l’estratègia del consistori per reforçar Barcelona com la capital digital del sud d’Europa, basada en la col·laboració publicoprivada. Les altres dues són la captació de talent i la creació de nous espais que permetin acollir iniciatives empresarials amb aquesta finalitat, com la transformació de l’edifici de Correus en un hub d’innovació d’empreses.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…