Barcelona, el millor ecosistema per a grans companyies com Nestlé, Pepsico i Ocado

La disponibilitat de talent local, la capacitat d'atreure professionals internacionals i la presència d'altres multinacionals són factors que juguen a favor de la capital catalana per captar inversions i treballadors estrangers

Barcelona s’ha convertit en una de les destinacions que les multinacionals escullen per ubicar els seus hubs tecnològics. Aquest és el cas de Nestlé, Ocado Tecnology i, més recentment, PepsicoBarcelona Talent-ed Summit, esdeveniment organitzat per The New Barcelona Post i l’Ajuntament de Barcelona, ha reunit aquestes tres companyies per entendre quina és la seva relació amb la ciutat des que van apostar per ella. Cinc anys després de la seva creació, el centre tecnològic de Nestlé a Esplugues confirma que la capital catalana “s’ha demostrat com el lloc correcte on instal·lar-se”, segons defensa la directora global de l’IT Hub de Nestlé, Cristina Ghetti.

Cristina Ghetti, directora del hub que Nestlé té a Esplugues. ©Irene Vilà

Ocado Tecnology, que també celebra el seu cinquè aniversari a la capital catalana, i Pepsico han coincidit amb Ghetti en la idoneïtat de la ubicació escollida. Per al director dels centres de desenvolupament d’Ocado Tecnology a Barcelona, Bulgària i Regne Unit, Guillem Vila Palau, la ciutat ofereix una combinació essencial en el context actual de falta de perfils tecnològics: disponibilitat de talent local i capacitat d’atreure professionals estrangers. “És el millor ecosistema que podem tenir”, resumeix la directora de captació de talent de Pepsico a Europa, Imene Zidi, qui també veu molt positiu la presència d’una xarxa d’universitats proveïdores de talent.

La taula rodona, moderada per la directora de negoci global d’Eres Relocation, Julia Meyer-Sommer, també ha servit per assenyalar debilitats de la capital catalana en la seva atracció de professionals per treballar en aquests nous hubs. L’escassetat de perfils especialitzats no es veu beneficiada pels tràmits que cal seguir per poder venir a viure a Barcelona. El procés d’aterratge el faciliten des de les mateixes companyies, remarca Vila Palau, però, moltes vegades no és suficient i s’allarga massa, fent que es perdin pel camí alguns treballadors que acaben desistint. “Els candidats demanen simplicitat”, recalca Ghetti.

Imene Zidi, directora de captació de talent de Pepsico a Europa. ©Irene Vilà

També es veu com a necessari que les administracions fomentin l’arribada de més companyies. Cap dels tres ponents creu que això provoqui més competència, sinó més col·laboració per seguir desenvolupant l’ecosistema i enfortint-lo. La presència de més multinacionals a la capital catalana facilita que els treballadors puguin conèixer més persones i créixer, qüestió que també valoren a l’hora d’escollir una feina, on el sou que se’ls ofereix es dona per fet que ha de ser bo. “Busquen un lloc on treballar i on relacionar-se”, defensa Vila Palau.

Amb la pandèmia, una altra qüestió que els treballadors reclamen és flexibilitat laboral, permetent escollir entre la presencialitat i la virtualitat. Aquesta demanda s’ha traduït en adaptar les oficines, “convertint-les en llocs on et trobes amb els companys i no només envies correus”, il·lustra Zidi. “El model híbrid és essencial”, afegeix Ghetti, qui recalca que cal reformular les oficines i que, si continuen sent com ho eren abans, no es podrà fomentar cap canvi de model en la manera de treballar.

Després d’aquesta anàlisi, de punts forts i debilitats, les tres empreses asseguren que segueixen tenint plans de futur a la ciutat. Al centre de Nestlé a Esplugues ja treballen més de 600 treballadors i Ghetti indica que continuen creixent, mentre que Vila Palau exposa que preveuen augmentar la seva plantilla actual i arribar fins als 230 treballadors el 2022. Pepsico, que s’ha instal·lat fa pocs mesos, esperar consolidar un equip de 400 professionals en un parell d’anys. De moment, ja n’ha contractat 50.

Guillem Vila (Ocado Technology) i Julia Meyer-Sommer (Eres Relocation). ©Irene Vilà
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024