LUCCIANOS
El nou local de la marca argentina Lucciano's, ubicat a la cantonada de Rambla Catalunya amb Gran Via. © Álvaro Valdecantos

Barcelona es prepara per a l’estiu amb noves gelateries

Les marques Badiani i Lucciano's aterren al centre de la ciutat

S’acosta l’estiu a Barcelona, si és que no ha començat ja, i aquesta temporada l’afluència de turistes tornarà a quantitats prepandèmiques. Amb tot, no és estrany que, en les últimes setmanes, hagin aterrat dues marques de gelateries a la ciutat, situant-se estratègicament al centre, on han trobat locals que abans de la covid hagués estat difícil aconseguir. Badiani i Lucciano’s són les noves firmes, totes dues amb orígens i propostes diferents.

Leonardo Ongaro, coordinador sènior de negoci a Badiani, explica que la seva firma va néixer fa gairebé cent anys a Florència, ciutat en la qual assenyala que es va inventar el gelat i, en conseqüència, els seus gelats artesanals han passat els anys envoltats de molta competència. Rememorant aquest origen, la marca ofereix la recepta original del primer gelat que va existir, molt senzilla, només amb quatre sabors. I, adaptant-se a la seva nova ubicació, han creat un “amb sabor Barcelona”, amb els colors de la bandera catalana obtinguts a partir de xocolata blanca amb cúrcuma i gerds. Per a Sant Jordi, quan van obrir portes, també van idear un gelat per a l’ocasió, elaborat a base de nata i ous amb salsa de xocolata i caramel, coronats amb flors d’oblea. Aquests tres seran alguns dels més de 100 sabors que es podran provar al seu local.

Badiani va començar la seva expansió internacional fa poc, arribant a Londres l’any 2015, després d’haver-se consolidat al seu país d’origen. Espanya és el segon mercat on s’han instal·lat. “Si funciona a Londres, amb un clima horrorós, també ho farà a llocs amb un de més similar al d’Itàlia”, assenyala Ongaro. A això se li va sumar que als italians els hi encanta Barcelona, remarca.

Badiani local
Barcelona és la primera ciutat d’Espanya on Badiani s’ha instal·lat.

La companyia ha invertit uns 300.000 euros en el seu primer local a la ciutat, situat a Rosselló amb Passeig de Gràcia. La plantilla està formada per vuit treballadors, sis dels quals estan al local i dos a l’obrador, visible des del taulell perquè els clients puguin veure el procés de producció dels gelats. Per posar en marxa l’establiment, han contactat amb proveïdors locals per al subministrament d’alguns productes com la llet. Després de Barcelona, l’empresa italiana seguirà el seu desembarcament per la resta de Catalunya i la costa espanyola. També està buscant nous locals a la capital catalana.

La gelateria de Badiani a Rosselló ja fa dues setmanes que va obrir, però aquest divendres se li ha afegit una nova competidora amb la de Lucciano’s, a la cantonada de Rambla Catalunya amb Gran Via. Christian Otero és el fundador d’aquesta empresa argentina, sorgida l’any 2011 a la ciutat de Mar del Plata com un hobby compartit amb el seu pare. La seva aposta passa per “oferir el millor gelat artesanal i una experiència completament diferent”. En el seu local a la capital catalana, han simulat l’interior d’una nau espacial, penjant a un astronauta del sostre. Una vegada a dins, es podrà triar entre més de vint sabors.

L’aposta de Lucciano’s passa per “oferir el millor gelat artesanal i una experiència completament diferent”, simulant a la seva botiga de Barcelona una nau espacial

Allò que va començar com un entreteniment familiar va anar creixent i expandint-se per Argentina, on concentra la majoria dels seus 60 establiments, i després va iniciar la internacionalització. Fa dos anys van arribar als Estats Units, on ja té dos locals i el mes que ve en sumarà cinc més, i després va venir l’Uruguai i Itàlia i ara Espanya.

Barcelona ha estat la seva primera parada, amb una inversió de més de 600.000 euros i la contractació de 18 treballadors, però el mes que ve ja estaran a Màlaga. Volen expandir-se per Europa, però el focus el tenen posat en el mercat espanyol, sempre que trobin els locals adequats. A la capital catalana, tenint en compte el seu bon clima i la seva demanda de gelat artesanal, no descarten tenir més d’un punt de venda.