La ciutat arribarà a les 300 parades de llibres i roses, moltes de les quals es concentraran a la nova superilla literària que hi haurà a l'Eixample. Les ganes de viure un 23 d'abril sense restriccions fan que el sector confiï a igualar les xifres de facturació d'abans de la pandèmia.
L’arribada de Sant Jordi sempre fa il·lusió. Però aquest any sembla que se superaran les expectatives. No només es deixaran enrere les restriccions i es donarà un cop de porta a la pandèmia, sinó que s’aconseguiran xifres rècord i s’estrenaran nous espais, amb un protagonisme especial de la superilla literària que emergirà en ple Eixample. A més, enguany, el 23 d’abril cau en dissabte. “Tenim per davant un dels Sant Jordi més rellevants de la història”, defensa el president de la Cambra del Llibre, Patrici Tixis.
Les ganes de gaudir aquest Sant Jordi han permès arribar a les 300 parades de llibres i roses a Barcelona, la xifra més alta que s’ha aconseguit mai, superant a les que hi havia fins i tot en l’última celebració prepandèmica, en un llunyà 2019, quan va haver-hi 240. Segons indica el secretari del Gremi de Llibreters de Catalunya, Marià Marín, l’oferta aconseguida aquest any equivaldrà a ocupar quatre quilòmetres en línia recta de parades de llibres i roses. La xifra de parades amb signatures d’escriptors també serà elevada, deixant enrere els espais compartits de l’any passat i arribant als 170 punts. Una cinquantena de parades es dedicaran a la venda de roses.
Bona part de les 300 parades que hi haurà a la ciutat es concentraran en la nova superilla, que anirà des de la Diagonal fins a la Gran Via i estarà encaixada entre Balmes i Pau Claris. Un total de 140.000 metres quadrats en els quals els cotxes se substituiran per llibres i roses, remarca el tinent d’alcalde de Cultura, Jordi Martí. Des de les 9 del matí fins a les 9 de la nit, aquesta nova fórmula permetrà fomentar el passeig tranquil i segur mentre es va d’un lloc a l’altre, evitant també les aglomeracions que sempre han caracteritzat aquesta festivitat. Sense la necessitat de respectar aforaments màxims, tota la zona serà d’accés lliure, evitant els controls, i les cues, de l’any passat.
La superilla literària deixarà sense trànsit la zona compresa entre Diagonal, Pau Claris, Gran Via i Balmes
A Passeig de Gràcia, hi haurà les parades de les llibreries i les floristeries, mentre que a Rambla Catalunya hi haurà les de les associacions i entitats que no van poder participar el 2021. També hi haurà roses i llibres als carrers transversals que connectaran Passeig de Gràcia amb Rambla Catalunya, a excepció de València i Aragó, on es permetrà la circulació de vehicles. Si el nou model demostra el seu encert, tant el sector del llibre com el consistori esperen revalidar-lo en futures edicions.
La fórmula d’espais reservats per a professionals del llibre i la rosa es replicarà a altres parts de la ciutat, amb 11 zones més a Barcelona repartides en set districtes. A l’Eixample, aquests espais també s’instal·laran a Plaça Universitat i Passeig de Sant Joan, que recuperarà la seva aposta pel còmic, la novel·la gràfica i la literatura infantil i juvenil després de dos anys d’absència. A Ciutat Vella, el plat fort estarà ubicat a la Plaça Reial i el Passeig Lluís Companys, mentre que a la Rambla només hi haurà algunes parades d’entitats i llibreries. També hi haurà parades a les places de la Vila i Nicolás Salmerón de Gràcia, la Plaça Valdívia de les Corts, la Rambla del Poblenou, la Plaça d’Orfila de Sant Andreu i la Plaça de Sarrià. A tots aquests espais caldrà sumar el centenar de parades que les llibreries instal·laran enfront dels establiments el divendres 22 i el dissabte 23.
Tot aquest optimisme porta al sector a confiar que, com a mínim, s’igualaran les xifres de 2019. Fa tres anys, es van vendre 1,6 milions de llibres i es van facturar 22 milions d’euros. L’any passat, en el primer 23 d’abril en pandèmia, es va vendre més d’un milió de llibres, un 75% respecte a 2019, superant les previsions inicials. Per a Tixis, aquest Sant Jordi pot suposar una consolidació de l’increment dels índexs lectors que ha portat el coronavirus, fent que el llibre visqués el 2021 el millor any de l’última dècada. Cal tenir en compte que algunes editorials aconsegueixen aquest dia el 20% de la seva facturació anual.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…