Els principals carrers comercials de Barcelona han multiplicat per cinc la seva afluència en el primer trimestre del 2022 i han superat els nivells previs a la pandèmia, gràcies a la reactivació del turisme, segons un estudi de la consultora CBRE. L’informe també destaca que en les àrees menys comercials s’ha registrat més nombre de vianants, ja que els residents han reconquerit els carrers de la ciutat per anar a les seves destinacions laborals.
Les artèries més cèntriques i les més concorregudes pels visitants nacionals o internacionals són les que més augment han tingut en nombre de persones, dos anys després de la pandèmia. La comparativa de l’informe Retail Analytics de la consultora immobiliària determina que Barcelona recupera el flux de turisme comercial després de la caiguda de l’últim trimestre del 2021 i els principals carrers comercials de la ciutat estan notant l’arribada del turisme nacional i internacional.
En concret, l’afluència de vianants al carrer més transitat de la ciutat, l’Avinguda del Portal de l’Àngel, ha augmentat un 385% de gener a març passat, en relació amb el primer trimestre del 2021, gairebé cinc vegades més.
Una altra de les artèries comercials per excel·lència i que acapara la major part de les destinacions comercials per als visitants d’alt poder adquisitiu, el Passeig de Gràcia, ha augmentat un 291% el nombre de vianants en comparació al primer trimestre del 2021. “Passeig de Gràcia és un carrer amb representació internacional que genera moltíssim interès”, assegura Susana Elhombre, directora de High Street a CBRE Barcelona. L’increment de l’afluència de turisme internacional en aquest eix comercial ha estat del 32% en els primers tres mesos de l’any, respecte a les xifres que es tenien de finals de 2021.
Al progressiu increment del nombre de turistes se suma el fet que els ciutadans residents ja van recuperar la ciutat després de la pandèmia i encara més en els últims mesos quan una part han tornat a la presencialitat laboral. Això fa que carrers com Portaferrisa, on el nombre de visitants nacionals i estrangers és també elevat, tingui un 30% de vianants locals. En concret, aquesta via comercial ha incrementat el nombre de vianants un 280% des del gener passat, gairebé quatre vegades més en comparació de les dades del primer trimestre de l’any passat.
Barcelona recupera el flux de turisme comercial després de la caiguda de l’últim trimestre del 2021
Segons les dades extretes a partir de l’informe Retail Analytics, l’àrea del 22@ també ha estat una de les més concorregudes en les últimes setmanes. El trànsit de vianants en aquest barri ha crescut un 236% de gener a març, en comparació amb les dades del primer trimestre de l’any 2021. La millora d’afluències en aquesta zona, que destaca pel seu caràcter innovador i la presència de startups i empreses tecnològiques, s’explica pel retorn dels treballadors a les empreses.